Räkna hundar.

Ska snart gå och lägga mig.

Är färdig med en handledsvärmare :D
Förutom att det ska på knappar men jag måste köpa ytterligare nya.
Jag har gjort snövita/snövit handledsvärmare och då vill jag inte ha vita knappar.
Inte heller rosa för dom ska jag spara till det blålila garnet.

Jag vill ha lindblomsgrönt eller gult.
Jag ser lite VÅRIGT framför mig, typ prästkrage eller äppelblomma.
Får se vad jag hittar i garnaffären imorgon.

Passformen har blivit perfekt, ökade på 8 luftmaskor och det blev en perfekt small.
Gissar att jag ska lägga på 8 lm varje gång jag behöver öka en storlek, enklare än så kan det ju knappast bli.
Jag ska göra en test och kolla med någon av mina vänner som kanske är en medium.

Och appropå en av mina vänner då...
Min bästis som jag var barnvakt åt idag.
Hon är SÅ rolig så det är inte KLOKT!

Jag kan tydligen i hennes ögon inte göra annat än BRA HANTVERK, som hon tvångsmässigt handlar :D
Till sig själv och som presenter.
Nu får hon rabatt, hon är min bästa kund, så det måste hon ju bara ha ;D

Iallafall så hade hon beställt den där cerisa sommarhalsduken jag gjorde klart i helgen.

OCH grejen var att hon hade inte sett den innan.
Hon hade beställt en annan sak som inte blev genomförbar, då föreslog jag den här "nya" halsduken och hon samtyckte via telefon.

Idag hämtade hon den och när hon såg den på provdockan så tyckte hon var JÄTTEFIN, men garnet var FÖR stickigt för henne.
Jaha, men du har ju en annan sjal i det garnet...?
Jo, men det här kändes stickigare.
Ok, tur att du ska ge bort den i present sa jag då :D

Hon var nöjd med den som present iallafall, och tog av den från provdockan...
Satte på sig den, nä, den var ju inte stickig alls...
Gick till spegeln, "NÄMEN GUD, den var ju skitsnygg på henne", den här ville hon ha SJÄLV!
Och vi började gapflabba!

Nä du, sa jag, nu har jag gjort den där till XX, den ska du ge bort!
"Åååå men jag VILL ha den här nu, grejen är att jag precis köpt en ny jeansklänning och den skulle passa PERFEKT till den."
Den där ger du bort, jag hinner omöjligt göra en ny på typ NOLL dagar, jag GÖR EN TILL DIG MED, ok?
Och så skrattade vi ännu mer.

Hon ensam, håller HELA min bizniz flytande.
Eller nästan iallafall ;D

Imorgon ska jag nog förmodligen ta mig en promenad till mitt jobb och hälsa på :D
Nu är det läggdags och jag ska hoppa isäng.
Och vissa räknar hoppande får, jag räknar hoppande hundar istället!



Fick ett mail av en av mina arbetskamrater för några dagar sedan, det är därifrån jag plockar dessa bilder.
Det var ett riktigt ROLIGT mail och jag fick användning för bilderna för att beskriva mitt liv idag.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0