En ruta & mossa!

Imorse vaknade jag med ett leende på läpparna!

Inte för att min förkylning blivit bättre, för den är precis lika dålig som igår.

Nä, jag vaknade och var glad för ett samtal jag fick igår, med en väldigt underbar nyhet.
Jag känner bara STOR lycka för en vän.
Och när jag vaknade imorse så var DET, det första jag tänkte på!
Livet är underbart!
Så jag pumpar ut lite lycka och kärlek till er alla så här på morgonkvisten!



Så lyssnade jag på morgonnyheterna här förut.

Och det var en nyhet vad gäller HÄLSA som meddelades.
Nyheten löd:
"Nu är det fastställt efter 20 års forskning att 7.5 gram mörk, bitter choklad är bra för hjärtat!"
Det har forskats på en stor grupp människor och nu har man då kommit fram till detta faktum.

Bra för en absolutist som mig!
Man hör ju alltid att ETT GLAS RÖTT om dagen är jättebra för hjärta och kärl, det har det minsann forskats på.
Jag som då INTE nyttjar vin eller alkohol kunde ju då ligga risigt till...
(knappast)
Men himla bra att det då nu finns ett ALKOHOLFRITT alternativ!

Fast 7.5 gram är ju bara EN RUTA...
Vinpimlarna får ju ETT HELT GLAS.

Och HUR GOTT är egentligen mörk, bitter choklad?
Nä, inte särskilt.
MEN nu ska jag inte klaga, OM det kan rädda mitt hjärta och mina kärl så är det ju bättre än alkohol iallafall.
Och eftersom mörk, bitter choklad inte är SÅ GOTT, då är det ju bra med endast 7.5 gram.

Sen tillades det att man naturligtvis var tvungen att "föra en hälsosam livsstil i övrigt" för att man skulle slippa hjärt & kärlproblem.
NATURLIGTVIS...
Ja, då ligger jag nog rätt bra till utan både vin och bitter choklad ändå.
Jag håller mig nog till DEN GODA MJÖLKCHOKLADEN.
Så det så... ;D

Raskt över till en nyhet från igår, i GA.
Och till KD´s väldigt GAMMELDAGSA åsikter.

Jag undrar om dom inte är SÅ MOSSIGA och så bakåtsträvande att dom borde hoppa in  en rymdraket och åka ut i rymden ihop med några andra SEKTER...
Och hitta en ny planet där dom kan leva som på 1800-talet!

Iallafall...
Det handlar om SEX.
Ungdomssex närmare bestämt.

Mossiga George och Mossiga Yngve från KD, PLÄDERAR för avhållsamhet.
(Gäsp)
Dom vill inte SKROTA sexualupplysningen, bara KOMPLETTERA den.
(Piju...)

Jag citerar:
" Den sexualupplysning som erbjuds anses utgå ifrån att alla har sex och (håll i er nu) OCH ATT ALLA VARIANTER ÄR NORMALA, och hur man skyddar sig med preventivmedel."

"Heterosexualitet verkar inte vara det NORMALA längre, det pratas om alla varianter.
Jag dömer inte folk, dom får göra vad dom vill.
Men BIOLOGISKT sätt är homosexualitet inte funktionellt, menar Yngve Andersson."

Är Yngve knäpp i huvudet eller?
Ja, det tycker JAG nog allt att han är!
Det där uttalandet är iallafall mina ögon SÅ HIMLA MOSSIGT så hela han borde vara täckt...
Av mossa.

Vakna upp Moss-Yngve och var en SANN KRISTEN!
INGET är fel vad gäller VEM man älskar eller HUR man älskar.
Jesus dömde INGEN.
Varför ska du eller ditt parti?
Uttalar man sig som du gör, då dömer man, OAVSETT att du säger att du inte gör det.
Skäms.

Yngve bor för övrigt i kvarteret där jag jobbar.
Jag tror att jag ska ta mig ett snack med honom när jag ser honom nästa gång.
Du kan börja OROA dig redan NU Yngve ;D
Eller så ringer du upp din kompis i Knutby, Kristibrud, och så drar ni till en annan planet som jag föreslog i början av detta inlägg.
Så slipper du mig.

"Värden som fasta relationer, kärlek, barn familj, ansvar och etik, avhållsamhet och senare sexdebut ska framföras bättre."

Jag kan FAKTISKT hålla med om det där med ansvar och etik och en senare sexdebut, men...
Jag tror inte att det är så tidigt ändå med sexdebuten bland ungdomar.
Jag tror det är mest SKRYT.
Ansvar och etik är det ENDA jag håller med om.

Men tack och lov uppvägdes denna mossiga artikeln av sexualupplysaren Janne Nordstedht.
Han är klok.
UTBILDAD!
Förståndig.
Och har vettiga åsikter.
Men så har han jobbat med detta i typ 20 år.

Moss-Yngve och Moss-George verkar väldigt OBILDADE just i detta ämnet.

Dom har förmodligen läst lite för mycket i en "BOK" som är VÄLDIGT, väldigt gammal.
Den är väldigt omodern och har väldigt omoderna åsikter
Den är inte så "UP TO DATE" skulle jag vilja säga.


Men om jag nu hoppar tillbaka till den BILDADE Janne så sa han:

"Debutåldern ligger i stabilt runt 16.5 år för tjejer och 17 år för killarna."
( Se där, det VAR ganska gammalt ändå tycker jag)
"Han ser sexualiteten som en rättighet och som sin uppgift att sprida relevanta och användbara kunskaper utifrån en helhetssyn."

"Vi arbetar med att stärka människors självkänsla så att dom kan fatta rätt beslut och göra ett val, oavsett ålder.
Vi uppmuntrar varken till sex eller avhållsamhet utan SPRIDER KUNSKAP!!!"

Mycket bra där Janne.
På dig växer ingen MOSSA och jag antar att du INTE röstar på KD.
Det gör inte jag heller.

Jag undrar om inte Moss-Yngve Och Moss-George snart vill yrka på fängelsestraff för homosexuella också.
Eller vill återinföra att det är en SJUKDOM.
SLUTEN PSYKIATRISK avdelning nästa för alla homosexuella
Jag tror att det blir NÄSTA stora nyhet och förslag från KD så här i valtider.

Nu ska jag ta alvedon och lugna ner min förkylning.
Återkommer lite senare.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0