Vilket lustigt sammanträffande...

Oj, vilken härlig dag det blev idag.
Tänk att livet kan få vara så här bra igen.
LYX!

Trots läkarbesök till och med, sen NÄR var det kul att gå till Farbror Doktorn liksom, jo, NU är det kul.
När man gör framsteg.

Sonen är tillbaka i boet igen och humöret var på TOPP när han kom hem.
Jag kunde inte låta bli och pussas, mycket.
Tillslut "var det bra mamma", såja, såja...
Oki, veckan är lång, jag ska försöka tygla mig första dagen ;D

Eftermiddagen blev sen vidare lika bra, jag var över hos grannfrugan Plingela med min fd arbetskompis, tillika "Lillsyrra".
Det blev fika, bullar, och en massa roligt snack :D
Mysigt och jättetrevligt.
När vi var färdigfikade och var på väg hem tvingade ;D jag först med mig Lillsyrran in i boden och visade mina nya kompisar, The Dolls.
Hon tyckte också det blivit jättebra.
SÅ BRA :D
Då är vi två!

Sen blev det lite egentid, för sonen och sambon var på "Killkväll" hos Fredda, mat och tv-spel.

Jag virkade lite på ett gammalt ÖK som jag inte orkar med egentligen.
Satte sedan igång med den ljusgröna sjalen istället.
Hann inte det igår.

Hann inte komma så långt ikväll heller, för det var ju SVENSKA HOLLYWOODFRUAR och jag och Lilli-Ann...
Nej, jag menar Lily (hennes alter-hollywood-ego) hade en date på facebook!
Vi blev fler några fler idag.
Himla kul, tänk va lite korkade fruar på tv kan sammanföra lite tjejer på Facebook!
Jag fick mig några rejäla skratt, dels pga programmet och bimbosarna där och dels pga av alla sköna kommentarer på Fejan ;D

Och så kom sambon och sonen hem, ganska tidigt.
Sambon deklarerade nästan direkt att han kände sig "litte dålli" (sagt på skånska).
Och det LUSTIGA ÄR...
Att MINST en gång i månaden, DAGEN före STÄDDAG...
Då känner sig sambon "litte dålli"!!!

Vilket LUSTIGT sammanträffande!!!!!!!!
Men som den SKEPTIKER jag är, mot detta DÅLLI-FENOMEN så klappar jag INTE sambon på kinden och säger:
Stackars dig, har du blivit dålig...
(Dagen före städdag OCH ALLT...)

Nä, jag säger:
Jaha, stackare, men DU VET ATT DU HAR STÄDDAG imorgon va?????
(med NOLL medkänsla!!!!)
(been down that road MANY TIMES before)

Jaaaaa, ja veit, svarar han, men jag känner mig "litte dålli"...

Då håller inte mitt PEDANTISKA TÅLAMOD längre utan jag förtydligar YTTERLIGARE trettielvatusen gånger att det minsann är städdag imorgon.
Tills han fattar att "litte dålli" inte kvalificerar in som "GILTLIGT FÖRFALL" för att slippa städningen imorgon.
Tyvärr för honom...
Två brutna ben och två brutna armar, gipsad från topp till tå, PESTEN, eller möjligen Digerdöden JA...
Men inte "litte dålli"...

För ALLA har vi väl varit "litte dållia" och bitit ihop och gått och jobbat eller städat sitt hem ändå??
Eller är det bara jag?
Nä, jag tänkte väl inte det ;D

Men jag börjar se ett mönster nu...
Så lär jag väl fortsätta med detta DÅLLI-FENOMEN någon annan gång!

Nu ska jag gå och lägga mig.
Imorgon ska SAMBON INTE BARA STÄDA, vi ska även fira morsan som fyller 70!!!!
Jag ser VERKLIGEN fram emot när hon öppnar sin present.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0