Samlar på leverfläckar...

Idag har jag varit hela dagen i trädgården...

Eller först blev det Vibble-rundan och idag, var tyvärr Hällarna ingen höjdare.
Vissa dagar, när dom " bränner bajs, eller vad dom nu gör på reningsverket...
Då luktar det inte gott alltså.

Och står luften stilla, då ligger det över HELA Hällarna, Vibble och på vägen fram och tillbaka.
Vid Bilcity försvinner den alltid, men det betyder att det luktade hela promenaden.
Synd, för då kunde man liksom inte ens njuta av fågelkvittret, man bara tänkte på bajslukten.
Men...
Motion fick jag iallafall .

Sen, efter duschen då har jag bara varit i trädgården, under ett parasoll och vilat hela dagen.
Med lite gästspel ute i solen för att få lite sol på benen och armarna.
Och själv tyckte jag minsann att jag fått FÄRG.
Lite lätt brun.

Nyss satt jag här i soffan och sträckte på armarna och sa till sambon:
"Kolla, jag tycker jag fått jättemycket färg idag!"
Sambon tittar och säger helt iskallt:
"Tycker du?" och såg SKEPTISK ut!
WTF!!!!?

Och det säger han till tjejen som är uppvuxen i en släkt där vi hellre SAMLAR PÅ LEVERFLÄCKAR än något annat i hela världen.

Vi skulle gladeligen DÖ i hudcancer, framför någon annan dödlig sjukdom liksom.
Han säger det till en kvinna som har rosacea som inte KAN samla på leverfläckar lika mycket som resten av släkten längre.
(Visserligen har jag så det räcker, MEN ÄNDÅ....)
Han säger det till en kvinna som har whiplash.

VARFÖR inte DÖDA mig direkt, undrar jag...?
Snyft.
Men jag var KRITVIT i morse och nu är jag iallafall lite mer åt det GULA HÅLLET på armar och ben, så det så!

Men som sagt, idag har jag bara suttit i en stol och vilat.
En av mina bästisar kom hit och tog en fika, en kusin dök upp och snickesnackade lite.
Sambon (den elakingen ;) åkte iväg och handlade, och sen...
PREMIÄRGRILLADE vi i VÅR trädgård !
Vi har ju grillat en gång med Nybyggarna i Björkis, men idag satt vi i vår varma berså och åt grillat!
Så härligt.





Och sonen ville ha efterrätt och grillade marschmallows.



Precis innan vi skulle äta så spelade sonen fotboll...
Och CRASH, boom, klirr så hade han skickat sin fotboll rakt igenom fönstret på garaget.


Sen höll han sig till mindre bollar och spelade boccia .
Det har varit en underbar dag i solen, trädgården och värmen.
Det finns hopp om livet...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0