Finsöndag!

Idag har vi haft en FINSÖNDAG!

Jag vaknade här idag och hade värk!
As-trist...
Men det är VÄL hanterbart eftersom jag haft två (nästan) värkfria dagar.
Och att den försvinner imorgon TYP!!!
Då kan jag helt klart stå ut med värken idag, MEN jag har varit på gott humör ÄNDÅ :D
Solen har ju lyst, våren har varit KRISPIG och vårvärmen varit härlig!

Jag och sonen hade bestämt lunch med "Bästis Sof" idag.
Tyvärr för oss så fanns det inte SÅ många uteseveringar på den breddgraden vi befann oss på, för en LUNCH då vill säga...
Så vi fick sitta inne!
Eller vi VALDE att sitta inne med tanke på att Sof skulle iväg med båten senare på dagen, så då ville inte vi springa runt över hela stan och försöka hitta  en uteservering och förlora umgängestid.
Vi valde Donners café och jag sprang väl ut några gånger till uteplatsen INNAN vi fått mat, för att kolla om några SOLDYRKARE som ÄTIT KLART, möjligtvis fyttat på häckarna...
Men nej!

Jag gav upp, och vi satt inne och hade lika trevligt för det.

Och jag kan säga att jag skrattade GOTT åt mig och Sof som förde ett HEMLIGT samtal, fast HELT ÖPPET inför sonen, MEN med andra ORD, fast VI förstod ÄNDÅ vad vi menade trots det!!!!
Fast å andra sidan har jag och Sof känt varandra i 32 år, så det behövs ibland inte så många ord heller.
Vi VET oftast vad den andra menar ;D

Det var riktigt kul och väldigt fiffigt nu när JAG/vi inte vågar prata engelska inför sonen längre.
Jag har nämligen förstått att han förstår MER än vad jag trodde.
Alltså måste jag tänka på att inte längre använda engelska IFALL han fattar sådant som inte är lämpat för hans öron ;D
Men Sof och jag har nog förmodligen kommit på något nytt samtals-hemlighetsmakeri, jag måste börja öva upp mig i denna konst för den funkade ju utmärkt.

Så sa jag och sonen farväl till Sof och strosade vidare till Botaniskan.
Sonen var väl MÅTTLIGT förtjust först, för han ville till Bibblan FÖRST och sen till Botan.
Jag och Sof fattade inte direkt resonemanget i detta val.
Varför låna böcker FÖRST och släpa på, när man kan göra det på hemvägen?

Ja, det blev som jag ville iallafall och sonen ändrade attityd när vi väl kom till Botaniskan.
Vi strosade runt bland rabatterna och såg vad som kommit upp.
Vi satte oss tysta på varsinn stenbänk, och lyssnade på ALLA FÅGLAR som hade den vackraste vårsången ever...
Helt otroligt hur mycket fågelkvitter det kan finnas mitt i stan i Botaniskan.
Det lät som en STOR SKOG av fåglar.

Vi gick via havet till Bibblan.
Solglitter i havet och sonen kastade "macka".
Bibblan var stängd :(
Då...
Blev det Finsöndags-shopping istället  :D

Vi började på Akantus och jag hittade en typ av "SAK" som jag har börjat samla på.
Nämligen RITBÖCKER.
Jag vet inte varför jag fastnat för just DETTA tema, men det måste ju å andra sidan vara en speciell typ av ritböcker.
Inga "Disney-prinsessa" typer av ritböcker, utan lite mer udda ritböcker.
Och ingen får ju naturligtvis RITA i dom heller, dom är ÖGONGODIS ;D

Jag har visserligen bara 4 än sålänge...
Två nya och två gamla, dom gamla har jag fyndat på loppisar och dom är av typen "lite gamla bokmärkesbilder" .
Och det var nog IDAG jag insåg att:
NU har jag visst börjat samla!
Idag hittade jag denna:





Ja, ni ser själva, det ska vara lite udda bilder i.
Gärna princessbetonat, men mer åt det utspejade eller fula.
Så, en hobby i sin början, vi får väl se vart det slutar eller om den dör ut helt...
Men det tror jag inte ;D

Sen fortsatte shoppingen in på Kränku och då hittade jag:



Rosa, hjärtformade tårt-&-kakpapper.
Såklart jag behövde det!!!
Att bjuda på fikabröd känns SÅ MYCKET LYXIGARE om man har dessa små hjärtan att lägga under kakorna.
INTALAR jag mig, för att rättfärdiga mitt totalt onödiga inköp ;D

Så över till sonens inköp då också...

Han har startat en NY ÖVERTALNINGS-KAMPANJ här hemma:
"JG går ut HÅRT för att tjata till sig EN NY HUND!!!!!!!!!!"

Han lever, andas och tjatar sig igenom dagarna med att VILJA HA EN NY HUND!
Och förra omgången han var här, startade kampanjen, men något LJUMMARE.
Denna veckan är det VALÅR, och han går ut HÅRT som FAN för att vi ska skaffa hund!
Det är supertjocka och stora HUNDBOKEN med lappar på var och varannan sida med ÖNSKEHUNDAR!

Border Collie står för övrigt högst upp på listan (inte helt otippat ;).

Sen pekas det hit och dit på olika hundar på stan och bla, bla, bla.
Hund, hund, hund...
"Det blir ingen hund just nu" har jag försökt sagt ifrån, men jag talar för en DÖV SON.
Han fattar inte mina argument varför jag är emot en ny hund, och fortsätter tjata.
(Argument nr 1 är PRISET på en hund, nr 2 är MIN nacke...)

Så försökte Sof hjälpa mig lite på traven idag.
Hon hjälpte till med att få sonen att försöka förstå HUR MYCKET det kostar per månad att ha en egen, lagom stor hund.
KANONERS tyckte jag, NU blir det väl ändå tyst på tjatet.

Men DÅ satte den TYSTA kampanjen igång...
Och när vi var på Finshoppingen köpte sonen detta till sig själv, OCH för att PÅMINNA MIG om VAD vi borde skaffa:



Och så skall den stå i kökskåpet med glasdörrar, så att JAG kan se den varje dag!



Så att jag ska bli påmind om vad han vill ha MEST av allt i hela världen!
Jag säger bara SUCK och...
Det blir ingen hund ändå.
Men nu har HAN en fin hundmugg att dricka ur iallafall ;D
Sticka lugnt.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0