Idag, Dramaten!

Idag är jag så himla glad!

Men jag började dagen som ett åskmolm och tänkte:
PMS!
Det måste vara Pms-veckandags!
Jag var arg för ingenting, ont i nacken som fan för att jag var arg.

Men så pratade jag med en vän en stund...
Humöret steg.
Så satte jag på Lisa Ekdahl´s första skiva, sjöng med, och humöret steg ännu mer.
Började pyssla med pärlor och sidenband i mitt arbetsrum.
Dvs ordna upp lite i burkar.

Jag gick ner till mamma och lånade en skiva av henne med "gamla godingar" från 50-60 och 70-tals låtar.
Och fortsatte med lite av samma sak i arbetsrummet, plockade, och med Sylvia Wrethammar i lägenheten och sjungades "Tycker om dig", la laaal aaaa...
Så kände jag mig både GAMMAL, glad och mossig ;D

Och nu sitter jag här och bara sprudlar av lycka trots regn, blåst, begynnande PMS och en lite brännande nacke.
Konstigt.

Snart ska jag till sonens skola och vi ska ha föräldrarsamtal.

Jag har ju lite problem med dom där föräldrarsamtalen, vilket jag bloggat om tidigare.
För JAG fattar inte att det är JAG som är föräldern som sitter där och...
Är förälder!

Jag spelar som på Dramaten och är "Den vuxna" i pjäsen, och blir full i fniss.
För att jag är väl inte SÅ gammal så att jag är den som ska vara ordentlig och sitta här och få information om MITT BARN?
Det är ju jag som är den som babblar sönder lektioner och skickar en djävla massa lappar?
Eller?
Hm...
Det är en mysko känlsa faktiskt, som jag inte riktigt förstår eller kan förklara.
Det känns bara overkligt.

Men för övrigt så hoppas jag att sonen varit lika skötsam som tidigare år.
Och att han är ett GENI ;D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0