Metallbyglarnas Sherlock Holmes!

Idag är jag pigg igen !

Jag kom upp här som en ny människa och fixade iväg sonen till skolan.
Och kände att veckan varit FÖR KORT med sonen.
Men det är bara att bita ihop och längta till nästa vecka.

Promenad blev det idag också, jag fixade mina 8 km och känner mig mycket nöjd.
Minus vädret då förstås...
Det blir ju inte direkt en njutning, det är fortfarande vantar, mössa och täckjacka.
Jag undrar verkligen NÄR det ska bli varmt?
Inte ens vädergubbarna-tanterna verkar se någon värmeljusning.
Trist och man tappar liksom humöret, tycker jag.

Plus att för nackens del vill jag ha varmare så jag slipper ha så mycket på mig som tynger ner...

Slut på väder-klagobloggen...
Och vidare till handarbets-klagobloggen!

Jag gick till min garnaffär tvärs över gatan nyss och köpte innerfoder till den lilla aftonväskan.
Men...
Att få tag i metallbygel med knäppe i RÄTT STORLEK kan bli knepigt.
Hon som har Tyglagret skulle kolla vad hon hittade.

Jag har hittat i Panduros katalog, men det är fel TYP av bygel.
Jag ska kolla i tygaffären i början på adelsgatan.
Jag ska även kolla på Krampbrobodi idag, för mamma och jag ska dit (hurra :)
Och på alla tyg och garnaffärer jag kommer åt.

NÅGONSTANS måste jag väl hitta rätt metallbyglar?
Jag har även kollat nätet, men har bara hittat sajter utomlands.
Jag får si...
Jag letar vidare som metallbyglarnas Sherlock Holmes .
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0