Vilka sömmar!

Min mormor var SÅ DUKTIG på sömnad så det är var inte klokt!

Fasen vad jag önskar hon kunde leva nu och lära mig ännu mer, nu när man är gammal och vill göra "skitgörat" också!
Och med skitgörat menar jag i detta fallet innerfodret på min nya lilla väska.

När jag var liten och handarbetade gjorde mormor alltid "skitgörat" när jag...
Inte orkade!
Dvs INTE HADE LUST.
Lat-Majan ville väldig gärna göra det roliga, men inte det tråkiga.

Ok, jag gjorde det tråkiga också, för mormor tyckte jag borde lära mig sådant också såklart.
Men jag har aldrig sytt ett foder i en väska tex...
Så frågade jag mamma idag om hon inte hade någon gammal väska efter mormor som var virkad med innerfoder i.
Jag behövde kolla lite för att se hur jag själv skulle göra.
Mamma plockade fram den här, den var hon till 99% säker på att mormor gjort...



En jättefin SKOVÄSKA (dom var poppis förr ;) som mormor hade gjort.
Men utsidan var faktiskt inte det bästa, även om den är vacker.
Insidan...
Jag fattar inte TÅLAMODET och nogrannheten!!!?
Helt sjuk fint!

Och JAG kommer inte ens komma i närheten av hennes fina och smarta sömnad i en väska, tyvärr.

Handsytt naturligtvis med små, små stygn som var sydda så tätt att det nästan ser maskinsytt ut.
Det går tyvärr inte att få fram på bilderna.

Och den sidan av innerfodret som är utåt mot den virkade delen, sömmarna som borde synas...
Dom är insydda och tyget är helt slätt!
Hur hon gjort det har jag ingen aning om, jo om jag hade sprättat sönder väskan hade jag ju kunnat se...
Men det gör jag ju inte.





Hon har till och med vikt tyget så det blev som en liten innerficka...



Ja, jag kommer inte ens komma i närheten av sån´t här fint pyssel.
Jag tror inte ens jag har tålamodet.
Jag hade tänkt att sy ihop tyget på maskin och sedan sy fast det på väskan för hand...
Hm, känns fuskigt nu när jag sett detta.
Och...
Det kommer inte bli lika fint.
Jag kommer nog fan inte ens lägga upp MIN väska, när den är klar, efter det här
Eller jo, det gör jag nog, men försök att inte jämnföra med det här mästerverket då ;D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0