1:a advent och hund.

Goder morgon, idag är det 1:a advent!
Första ljuset tänt, änglaspelet snurrar, stakar och stjärnor är tända...
Vad kan man mer begära?



Jag satt här i en halvtimme, trekvart, och försökte få igång min dator...
Det gick typ inte.
Skulle lägga upp bilder på när jag tände 1:a adventljuset och när det lyste och MIG i morgonrock med min lussebullescones-frukost...
Men det gick inte.
Det förstörde NÄSTAN hela mysstämmningen jag hade vaknat med.
Tillslut gav jag upp och hämtade sambon dator, och gjorde en symbolisk bild i paint istället.
Blev NÄSTAN lika fint
Or not.

När jag steg upp här på morgonkvisten var det snöstorm, nu är det bara lite stormigt.
Kanska man kan pallra sig ut sen då.
Kändes INTE så lockande när snön yrde förut.
Men nu ser det ljusare ut.

Igårkvälls blev det SENT!
Jag satt ju här och var dödens trött, hade på "komedi kanalen" och det var bara tråkiga amerikanska standupare av "lägre rolighetsrang".
Så helt plötsligt kom en show med Eddie Izzard, som inte jag har sett, upp efter en reklampaus när jag precis borstat tänderna och skulle tippa isäng.
Jag "SKULLE BARA" se en liten stund, för jag gillar Eddie...
Men han är/showen var ju så djäkla kul att jag blev sittandes uppe HELA showen.
Och blev följdaktligen SUPERPIGG av allt skrattande!
Tataaaa, ja, det var ju onödigt, fast kul.



Så när jag sen skulle gå och lägga mig var jag ju pigg.
Somnade sent, vaknade tidigt, NU...
= trött!
Ja, ja, det är väl så djävla kallt ute att jag lär väl piggna till av luften sen antar jag.

Annars...
Så ägnar jag väldigt MYCKET TID just nu åt dagdrömmeri.
Jag går hela TIDEN och tänker på den där djäkla hunden.
Jag TÄNKER så mycket på att vara hundägare att när jag "vaknar upp" ur mina fantasier...
Redan TROR att jag faktiskt har en hund!!!!
Och blir väldigt förvånad när jag inte kan ta med den där lilla söta, sportiga dockhunden ut på en vintrig promenad.
VA?
Har jag ingen hund, men JOOOO, det har jag väl...
Eller?
Jag har så smått börjat hallucinera tror jag.

Och sonen...
Han kör HARD CORE-ÖVERTALNING på mamma.
Eller "Djävligt mycket tjat-övertalning" på svenska!
På uppmaning av MIG då också såklart.
Det känns ju bättre om det kommer från en 10-åring än en snart 40-åring liksom
Men hon är väldigt PÅ, hon vill bara SE i realiteten vad det ÄR för typ av hund.

Nu kanske ALLA undrar varför jag bara pratar om mamma och mig i hundfrågan...?

Men sambon har inte visat intresse alls när det gäller djurfrågor.
Han har sagt att KATTER är hans grej, men katt blir det inte tal om igen när man bor som vi gör, vid Gotlands E4:a.
Att gå ut och plocka fram en fastfrusen, påkörd KATT med platt bakdel, bakom ett bilhjul...
Det gör jag ALDRIG om igen.
Jag älskar också katter, men katter ska man ha PÅ LANDET när man bor långt ifrån en starkt trafikerad väg!
Jag är en sådan person att jag investerar alldeles för mycket känslor i ett djur, så jag vill gärna har kontroll på VAR djuret befinner sig.
Det kan man inte med en katt.
Den bestämmer själv.
Jag vill med andra ord att djuret ska leva djävligt LÄNGE.

Och jag vet att...
Det bor en liten latmansgen i sambon rent MOTIONSMÄSSIGT, alltså tror jag att en katt passar sambon BÄST!
För en katt behöver man ju inte gå ut med, den går ut med sig själv.
Det behöver man ju med en hund.
Alltså ligger han VÄLDIGT LÅGT i hundfrågan som VIRVLAR RUNT här hemma.
Han har inte sagt ett KNYST!
Men vem vet, han kanske blir SUPERSPORTIG om vi skaffar en hund?
Men innan jag sett DEN förvandlingen, förlitar jag mig på att det är jag och mamma som ska dela hund!
Mamma gillar ju nämligen PROMENADER precis som jag
Och...
Ska jag nu börja jobba dygn också, vill det till att man har någon att dela med!
Ja, det finns iallafall "saker" runt detta jag ska ta tag i SENAST på tisdag.
Återkommer i denna frågan när jag har något nytt att komma med
Fast jag måste nog skriva en liten eloge om sonen också.
Jag tror faktiskt att han kommer bli en engagerad lillhusse om vi skaffar hund.
Han är en väldigt bra kanin-lillhusse, så jag tror att han kommer bli en ansvarsfull och hjälpa till.
Nu...
Ska jag virka en stund innan jag tar itu med resten av dagen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0