Argbiggan förhastar sig...

Ibland kan det gå åt...
Ett annat håll än vad man tänkt sig!

Jag tog med mig ciggpaketet ner till morsan förut.
Tänkte:
KONFRONTATION är bästa medlet, rakt på bara!

Kom in där, tittade strängt på henne och sa:
Är det här dina?
Mamma såg ÄRLIGT förvånad ut och sa:
"Nej."
Kom igen, ljug inte nu, ÄR det dina som du gömt i brevlådan?
"Näe, det är inte mina jag LOVAR och svär!"

Okej, tänkte Argbiggan, då finns det ju bara en person kvar.
Och så BRÖT Argbiggan AV alla kvarvarande ciggisar i paketet!
HA, giftpinnedjävlar, där fick ni!

Och så gick jag upp till sambon...

Tog honom direkt i duschen:
Är det här dina?
"Näe, det är Pelles, DU HAR VÄL INTE BRUTIT AV DOM????
... sa han när han förmodligen såg dom KROKIGA kvarvarande ciggisarna.
Jo, det har jag, jag trodde det var DINA.
"Amen nä det är inte mina, det är Pelles!"
( Pelle är då sambons arbetskompis, som förmodligen skulle hämta sina glömda ciggisar i brevlådan...)

Jaha, sa jag KÄCKT....
( gäller att inte tappa masken nu när man gjort bort sig och FÖRSTÖRT annans egendom )
Synd om Pelle då, du kan hälsa från MIG!
Jag får väl köpa nya om han vill ha det, men jag trodde att det var dina, och jag blev skitförbannad!

Och så gick jag ut i köket och tänkte:
SKÖNT att det inte var sambons eller morsans, FAN att jag bröt sönder Pelles cigg.
Fast å andra sidan kanske jag räddar honom från en hemsk död!
Eller inte...
Han köper förmodligen nya iallafall.

Så SÅ kan det gå när ARGBIGGAN förhastar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0