Tillfällig sopstation...

Uppe med tuppen, sonen iväg till skolan, jag har fixat och plockat här hemma, jag är PIGG, ska snart dra iväg och motionera.
Men...
Det är lite mörkt ännu.
Fast jag kommer dra iväg snarast ändå, ifall det börjar snöa eller regna sen.
Det lilla jag känt utifrån är iallafall KALLT!


Och sonen har nog fått en ny favorit...

Det trallas Bob Marley!
Eller Bob Mörly som sonen säger.
Först hade han fått en ringsignal på mobilen, Sean Paul och "nån"-Marley-son som sjöng "Three little birds".
Och den har han kört på längden och tvären och gått och svängt till.
DÅ...
Kom jag på min gamla Marley-samlingscd och gav sonen!
HÄR, sa jag, nu kan du lära dig Marleys ABC.
Och sonen...
Han pluggar "Mörly" som värsta svampen.
Och det roliga är att när man ser honom sittades på rummet, med Marley på cd-spelaren, så sitter han och svänger I TAKT.
Han gungar mjuk från sida till sida och försöker sjunga med.
Han diggar så att säga

Så höll jag på att plocka undan lite här nyss...
Och när jag kom in i sovrummet så tänkte jag:
Va MYSKO det luktar här!!!
Det luktar liksom RUTTEN FRUKT, trots att jag vädrat.
Hm...?
Jag gick runt och sniffade som värsta BLODHUNDEN och kom fram till att det luktade från sambons sida.
Jag tänkte:
Han har väl ändå inte slängt något UNDER SÄNGEN?
Jag kollade, nej ingenting.
Inget på golvet någonstans.
Jag öppnade hans SÄNGBORD.
Och i lådan LÄNGST NER...
Låg det mycket riktigt EN RUTTEN FRUKT, ett äppelskrutt!!!!!!
En liten tillfällig SOPSTATION, som han förmodligen glömt bort.
Så fint...
När latheten inte har några gränser, då slänger man sina sopor i nattduksskåpet.
Men snälla rara sambon, GAAH!!!!



Ja, fast vi bor ju i ett SLOTT med många hundra rum, så det är VÄLDIGT LÅNGT att ta sig till köket och slänga äppelskrutten i komposten.
Det måste antagligen bero på det!?

Jag låter NÄSTA BILD tala för sig själv...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0