Veckans klavertramp...

Sonen kröp upp i soffan med mig förut och värmde sin frusna mamma.
Och så skulle jag borra in näsan i hans hår och lukta på hans goda doft...
Då luktar det HERRPARFYM!

Ja, det är bara att acceptera att den där skönlockige lille killen med silkeslent långt hår som luktade barn...
Har blivit en kille på 159.5 cm, med grövre vuxenhår som luktar herrdoft.
Jag lägger mig ner och GRÅTER.
Jag undrar ÅTERIGEN, hur kunde det gå så här FORT?
Tänk den dagen han inte vill MYSA alls.
Tänk den dagen han är 20 och jag fortfarande KRÄVER mamma-mys...
Och han ber mig dra åt helskotta och att jag ska skärpa till mig och inte skämma ut honom.
Det är bara 9½ år kvar.
Jag hatar det.

Så fick jag en fråga på mailen...
På temat igår, det jag skrev om att jag kräver TOTAL lydnad av en hund, och om jag verkligen var så hård mot djur som jag skrev.
Bäst att svara HÄR...
Så fler inte tror något.

SÅKLART INTE!!!!
Herregud, vi har en KANIN som jag behandlar som min BEBIS!
Skämmer bort och duttlar så det är rent larvigt.

Jag skrev det med lite glimten i ögat, som så många gånger förr...
Det var lite refererat till det jag skämtar om när jag driver om mig själv att jag är en envåldshärskare här hemma.
JAG BESTÄMMER ALLT typ.
Det gör jag ju inte.
( men mycket ;)
Men det är svårt att kanske få fram i det skrivna ordet ibland.
MEN...
Jag kräver ändå ganska mycket av en hund, och det tycker jag man MÅSTE göra om djuret och familjen ska må bra tillsammans.
En hund som får göra precis som den vill...
Blir en farlig hund.
Det lärde jag mig av min mor och far som hade två pudlar när jag växte upp.
Ingen av dom hade någonsin fått ett kommando eller en behövlig hundkurs i hela sina liv, dom var SJUKT LÄBBIGA och aggressiva.
En hund ska veta sin plats och lyda när man säger till.
Men annars så gullar jag nog sönder alla min djur jag haft.

Och så kan man klampa i klaveret så det räcker och blir över ibland!
Vilket jag gjort.
IGEN.
Mycket klavertramp på kort tid nu, fy...
Kommer ni ihåg när jag skrev om den där halsduken i den där vintageaffären jag varit inne i för något tag sen...?
Som kostade 525 kr som jag undrade om det var ett skämt eller om en mycket KÄND person á la Gösta Ekman typ ägt den...?
Mja...
Jag hade då skrivit ett OSJYSST inlägg på en annan blogg, där DEN bloggaren rekommenderade den där butiken, och jag då INTE tyckte att det var värt pengarna...
Utan att man kunde hitta vintagekläder själv för en mycket billigare penning på andra ställen.
Och DESSUTOM SÅGADE jag den där halsduken jag skrivit om här, tog den som ett exempel på ockerpris.
Jesus...
Hjälp, säger jag bara.

Ja, idag fick jag ett MYCKET argt inlägg från henne som äger butiken.
Och inte nog med att hon var arg såklart...
Hon hade ÄVEN GJORT DEN DÄR HALSDUKEN!!!!

Ja, ställ mig framför en armé och skjut mig!
Hur dum tror ni man känner sig då?
Ja...
Typ SÅINIHEVETE DUM och taskig.
Jag sjunker igenom-jorden-dum!
Jag svarade och bad om ursäkt och förlåt, men samtidigt stod jag väl på mig lite också.
Men det jag faktikst INTE tänkte på...
Det är ju att hon ändå ska LEVA på det hon säljer, och då menar jag kläderna hon köper in och säljer.
Hon kanske förmodligen hittar det billigt på något ställe, letar som en annan...
Men jag hänger in det i garderoben och använder det.
Hon...
Ska göra en förtjänst.

Men den där halsduken kommer förfölja mig till min GRAV!

Men jag visste faktiskt inte, jag trodde det var VINTAGE, en gammal lagom sliten sak.
Fast, som jag faktiskt skrev till henne också, jag tar 6-700 kr för mina största och dyraste sjalar in BRA KVALITET...
Det var inte värt dom pengarna.
Inte med min bästa vilja kan jag tycka det.
Ja...
Det var...


Förra veckan var det ju Gotlands Turistförening.
Jag väntar med SPÄNNING på vad jag häver/skriver ur mig NÄSTA VECKA!

Vilken DJÄVLA TUR att jag inte skrev vilken RESTAURANG jag var på i helgen, som jag sågade matmässigt och prismässigt TOTALT.
Då hade jag väl fått DOM på mig också!
Jag kanske hade det på känn, undermedvetet?
Nä, jag tror inte det, MEN TUR ÄNDÅ!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0