Fyndat!

Idag blev det en bra dag IGEN, bara jag kom igång lite här!

Jag stack till Lilla Sunshine och hennes mor.
Hon sov middag när jag kom, så vi hann med lite VUXENSNACK och fika först.
Sen blev det GOS för hela slanten när sötnosen vaknade.
Och hon blev väldigt glad att jag var där när hon vaknade, och förvånad!
Det blev lunch för henne och frukstund för oss.

Sen drog jag iväg på föräldrarsamtal...
Och inte behövde jag vara orolig, det går bra i skolan.
Det är tydligen bara här HEMMA det går djävligt trögt!
Fast tänker man efter själv...
Hur hög var motivationen att LÄSA LÄXOR när man kom hem från en skoldag?
Typ lika med NOLL!
Men det är nästan så att jag tycker att sonen FRAMSTÄLLER att det går dåligt i plugget.
Och jag fattar inte riktigt varför...?
Men, men, huvudsaken att det VAR/ÄR bra iallafall.

På väg hem slank jag in i en "affär" och fyndade...





Denna UNDERBARA, handsydda 70-tals kjol!
Jag betalade 100 kr!

När jag såg den så blev det omedelbar kärlek, men jag såg bara tyget först.
När jag såg storleken på en handskrivna prislappen, strl. 34 och såg midjan på kjolen...
Då tänkte jag:
Den DÄR går jag aldrig i, inte en chans!
Nog för att jag är ganska smal, men den där var RIKTIGT SMAL.
Jag tänkte inte ens prova den, fast ångrade mig, gav den en chans och tur var väl det...
Den satt som en SMÄCK!
Gud så snygg siluett, figursytt upptill och fint fall nertill.
Jag blev så glad.

Och när jag helt förvånad stapplade ut ur provhytten och sa till butiksägarinna:
Men GUD, jag kunde ju ha den, det trodde jag inte, den såg så smal ut!
"Jamen du ÄR ju smal!"
Jo, jo, men inte så jättesmal...
Sa tjejen som ALLTID haft en skev kroppsuppfattning
Ja, jag är ett hopplöst fall.

Men nu kunde jag ju ha den här kjolen och såg GENAST framför mig att jag syr en SOMMARTOPP i mönstret jag ritat själv.
Kommer ju bli SKITFINT!
Jag ska bara sy den där FÖRSTA först, i det fina 70-talstyget som jag också fyndat.
Först tänkte jag att jag skulle ha den nu på JULAFTON, det är ju helt rätt färger!
Fast så insåg jag att då skulle jag inte kunna ÄTA ett smack, utan att spräcka min nya, fina kjol
Jag kör LUFTIG klädsel på julaftonen och TAJT när jag ska vara FIN.
Så jag SPAR den till framtiden EFTER julafton!
Nu ska jag virka lite och slappa, sonen är på kalas och sambon är hos en kompis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0