Hårda bud i Mellerud!

Jag är tillbaka.
Sambon städar (Taaaaaaack!).
Jag och mamma har uträttat små ärenden på Öster i busvädret.
Nu är jag glad åt att vara INNE igen.
Fy fasen vilket skitväder!
Rätt glad att jag inte bor i den där grottan också...
Det hade nog blivit väldigt KALLT!



Vad ska jag annars klaga vidare på idag då?
Jo, jag vet, nu kommer vi in på sjukdomsavdelningen igen:
ROSACEAN!
Nu är det verkligen "Hårda bud i Mellerud!

Jag äter just nu min medicin bara var tredje dag.
Nu går det inte att fuska med maten längre.
Nu får jag finnar av minsta lilla som innnehåller salt.
Jag har faktiskt GLÖMT bort hur oförlåtlig rosacean är utan mediciner.
Jag har nu ätit dom i 1 år och 3 månader.
Väldigt länge med andra ord.
6 månader i taget är det ju annars.

Jag har inte behövt tänka ett smack på VAD jag äter.
Och det är så djävla skönt!
NU...
Är det tillbaka till stenålderskost, osaltat smör, och noll kryddor och salt.
Igår åt jag kyckling med bara citron och vitlök på,  lite godis under dagen,TRODDE att jag skulle klara mig men icke.
Kycklingen är ju insprutad med salt, godis har salt i sig, så jag fick två rikigt onda rosaceafinnar.
Som inte har försvunnit ännu.
Alltså...
Nu känner jag att en jobbig omställningsmatperiod är nödvändig.
Annars ser jag snart ut som...



Fan!

Ja, nu har jag ju Cornelis i schack, då är det dags att ta tag i nästa sjukdom.
Hudläkaren har sagt att jag måste ha tålamod nu, inte braka loss om rosaean börjar ploppa upp.
Jag måste ge det en chans att bli medicinfri.
JO TACK, jag ska försöka!
Men tålamodet brukar svikta efter några dagar när man MÄRKER att det bara blir värre och värre.
Fördelen med att äta stenålderskost, REN MAT...



Man får GRATIS bantning på kuppen!
Precis vad jag behöver.
Innan jul då alltså
Annars behöver jag det inte!
Ja, då har jag gnällt av mig om DET OCKSÅ.

Nu ska jag starta upp baksidan på den virkade kjolen.
Mamma undrade varför jag inte skulle fodra den, då syns ju ALLT!
Och, det är väl SNYGGT sa jag!
Fast menade det inte på riktigt!
Förklarade att jag tänkte ha såna där väldigt svarta, tajta tights till.
Alltså inte strumpbyxtights, utan byxtights.
Och högklackat (om nacken tillåter)
Kan bli FINFINT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0