Jag är SÅLD!!!!

Vi har haft en väldigt mysig dag, jag och sonen.

Först blev det ÖSTER för jag var tvungen att hämta ut min medicin, den där "BILLIGA" medicinen ni vet.
Sen köpte vi vantar till sonen och så blev det en tur till Lekstugan och av en liten slump, för vi gick fel väg...
Så passerade vi "En affär", och jag ville gå in.
Sonen ville INTE, fast jag körde argumentet:
Men du fick ju gå in på Lekstugan, då kan väl jag få gå in en sväng här?
Och vilken TUR att vi gjorde DET, kan jag säga!!!!
En annan sak jag vill säga är:
JAG ÄR SÅLD!
Sonen blev såld.
För vi träffade nämligen Fiona!

När vi kom in i affären så satt det en...



En TRICOLOR King Charles Cavalier spaniel!
PRECIS en sån där hund som jag blev så förtjust i efter hundprgrammet för någon dag sedan!
Nu är det inte den hunden på bilderna här, MEN...
Hon ser nästan på pricken ut som hunden på bilden med benet i munnen!
SÅ DJÄVLA SÖT!!!!





Ja, så där hamnade vi i golvläget och GOSADE JÄRNET med lilla KÄRLEKSFULLA, 2-åriga Fiona, pratade och pratade och pratade med ägarna.
Fick så mycket utbyte och information av det mötet så det var inte klokt!
Och inte nog med det...
Nästa år har dom tänkt sig skaffa en kull VALPAR med Fiona!!!
Herregud.
"Jag tror faktiskt vi vill ha en valp då", hör jag mig själv säga.

Sonen höll på att SVIMMA.
MENAR DU DET MAMMA???
Ja!!!!
Och tänkte att NU ska jag börja spara pengar!

Jag gillar den mycket glada och tillgivna inställningen som hundrasen verkar ha, det sa både dom här ägarna och det sa dom på tv.
Jag gillar att dom tydligen älskar att vara ute och springa mycket, trots att dom ändå är ganska små, att dom har massor med energi...
Och jag gillar storleken.
Helt plötsligt har jag fått kärlek för en "småhund".
Ägarna sa att vi fick komma in när vi ville och hälsa på Fiona ännu mer, lära känna henne och  hundrasen ännu bättre...
"Vi kommer ses SNART igen", sa den nyfrälsta.

Vidare så gick jag och sonen ner till bibblan...
Vi lånade böcker, och jag hittade ännu en 70-tals bok med UNDERBARA kläd-&-virkmönster.
Sen blev det obligatoriska fikan, vi tog kaffe/varm choklad med vispgrädde och chokladboll.



Så diskuterade vi böckerna vi lånat i vanlig ordning.
OCH HUNDEN, vi har typ redan DÖPT den.
Hon, för vi vill ha en hona, ska nog heta SALLY!
Ja, vi ligger redan i startgroparna som ni märker
Bara hunden som saknas.

Än så länge har vi bara lilla Leo, MYSBILDER från igår...



Zzzz, gud så gött jag ha´re...



Zzzzzzz...



"Men sluta fota för fan, jag sover ju", sa Leo till sonen...
Och kröp in i mitt armveck.
Så man får sova ifred typ.





GOSENINEN och matte.

På hemvägen idag blev det även den obligatoriska vändan in på Kattloppisen.
Sonen köpte en bok, och jag hittade 3 st virknålar, ALLTID BRA att samla på sig.
Så kom vi hem och sonen är hos en kompis, jag ska virka och se på tv.
Återkommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0