Nästa klagomål, Försäkringskassan!

Sur-Maggan är tillbaka!



Det jag ska gnälla på NU är...
FÖRSÄKRINGSKASSAN!

Idag lärde jag mig att:
Jag måste vara helt frisk i TRE MÅNADER innan mitt "räkneverk" är tillbaka på NOLL hos F-kassan.

Dvs att för att få ut 80% i sjukpenning igen, istället för 75% som jag är nere på NU (pga av att jag varit sjukskriven mer än ett år, då sjunker procenten), så måste jag vara helt frisk.
Och NU...
Är jag inte orolig för nacken, för DEN tänker jag fan inte vara sjukskriven för mer.
Men tänk om man skulle åka på något annat, då djäklar...
Ja, det gäller att hålla sig frisk som en fucking nötkärna!



Jag blir bara så trött på sånt.
Regler och paragrafer, kanske funkar för andra...
Men sannerligen inte FÖR MIG.
Och VERKLIGEN inte idag.

Och om någon undrar om jag upptäckt PAINT...?
Jo, det var längesen.
Jag har bara fått för mig att det är djävligt INNE NU!

Det positiva med dagen är iallafall att jag slängt ut dom döda palmerna från arbetsrummet och fått MASSOR med ny plats på hyllorna.
Fönstret däremot är belamrat.
Men det blev jättebra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0