Hoppa av skolan...

Jag har varit och köpt garner!
Svart, dov cerise, dov turkos, och mer petrolblå.
Jättefina i mitt favoritakrylgarn.
Jag väntar på lila också, men den var restnoterad, bilder imorgon på det jag köpt idag, ikväll orkar jag inte fota.

Jag har verkligen SUPERSERVICE när jag är på Krambrobodi, allt jag vill ha kan jag få.
Och det är verkligen INTRESSERAD PERSONAL för det jag håller på med.
Fick 10%  billigare idag också, fastän jag inte köpt 10 nystan av varje färg jag tog.
Vilket man SKA ta för att få rabatt.
Men jag hade köpt 20 nystan så han som satt i kassan slog ihop det till endast TVÅ färger...
Och DÅ...
Får man rabatt.
LYXIGT!

Jag har börjat på en sjal till min lilla sjalmodell.
Hon ska få en för LÅNG & TROGEN modelltjänst!
Jag har ju inte riktigt råd att betala henne, VILKET HON APSELUT INTE kräver, men jag vill iallafall tacka henne lite för att hon ställt upp lite då och då.
Igår fick hon komma med önskemål om vad hon vill ha.
Det blir SVART, ska vara LÅNGT så man kan vira det några varv runt skallen och ha frans!
I´m on it!

Sonen har haft MATEMATISKA urladdningar med jämmer, elände och tårar.

Nu är det hårdpluggade av gångertabellen hela hösten, och det är väl SÅDÄR kul tycker sonen.
Men nu är det "läxprov" på fredag och att få in gångertabellen från ettans tabell till nians...
Det är inte kul!
Djäklar vad han grinade här förut och ska "Fan hoppa av skolan" för det är "så djävla jobbigt att ha flera timmar matte per dag i skolan" bla, bla, bla...
(lätt överdrift gissar jag...)
Och sen MÅSTE man fortsätta när man kommer hem!!!!
Fy fan, man skulle ju vilja hoppa ut för Högklint för mindre

Så försöker JAG vara pedagogisk och förklara varför multiplikationstabellen är så himla viktig...
Och LÅTSAS hur mycket nytta jag SJÄLV har av den...
(typ ingen, jag har ju inte ens LÄRT mig den...)
Och motivera, motivera, motivera...
Och sonen...
Bara grinar och grinar och grinar och grinar!
Ja, jag kan bara FÖRSTÅ honom inombords, men INTE utåt.
Då är jag den ansvarsfulla mamman med som är en LÄX-HÄXA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0