Döva öron...

Så var sonen iväg till skolan...

Och sambon har sprungit på toa två hela gånger inatt och är enligt egen utsago magsjuk!
Och jag frågade:
Du kopplar fortfarande inte dina "magåkommor" som alltid bara håller i sig en natt, med maten du äter?
(Väldigt onyttig, FET, snabbmat)
Det är för övrigt samma mat som förmodligen inom en 10-års gräns ihopkleggade artärer och kommer ge honom en hjärtattack!
Det är inte lätt att få en gammal hund sitta det vet JAG mer än väl...
Men att äta hälosamt och röra på sig, DET kan inte vara SÅ svårt tycker jag...?

Fast det är ju JAG också som har så mycket energi i min kropp att jag blir knäpp om jag måste sitta för mycket.
Två dagar med påtvingade inomhussysslor och jag är färdig för Funny Farm!
Vi kan ju bara ta det här året när jag inte KUNNAT röra mig på samma sätt jag kunde förut/nu, FY FAN säger jag bara!!!!
Jag tycker det är synd och jag brukar säga till honom att jag "hade tänkt leva med dig tills jag blir 85 minst, men du siktar på till 65 eller?"

Och återigen, man försöker HJÄLPA honom till ett hälsosammare liv, LÄRA honon att äta nyttigt, men han totalvägrar, grönsaker URK, ja...
Ligg där då med en mage som ballar ur pga av Grandiosa pizzan du satte i dig igår, och APELSINJOSEN på tetra som kan få det bäste att få ont i magen.
I rest my fucking CASE!!!!
Så, nu har jag bitchat ut min frustration här på bloggen också!
För här hemma...
Då talar jag för DÖVA ÖRON!



Vidare så ska JAG...
Ut och röra på mig!
Det ser ut att bli lite sol-moln så jag avvaktar tills klockan blir 09.
Innan ska jag klippa till lite plast och börja sy fast med den virkade test-tröjan.
Ses lite senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0