Löneförhöjning...

Dagen gick från MOLL till DUR!

Jag är SÅ GLAD!
Det till och med uppvägde den dåliga stolen!
Vi fick reda på vad vi skulle få i löneförhöjning.
Ja, inte kändes det som om JAG låg bra till direkt.
Sjukskriven och allt, bara jobbat sen augusti...
Nä, det kändes inte bra i magen.

Vi fick veta att Kommunal hade sagt att 490 kr var sagt per person.
Jag var beredd på VÄLDIGT LÅGT.
Jag hade tänkt mig att min löneförhöjning skulle bli MAX 200 kr typ.
Jag kände mig nervöst deppig, nästan lite grinfärdig...
Men det behövde jag INTE känna.
Jag fick inte full pott, men jag fick 450 kr!
Och jag blev JÄTTEGLAD!!!!!
Så om jag nu inte fick lika mycket som alla andra iår, är det HELT OK iallafall.

På väg hem letade jag present till sonens syster.
Jag hittade MASSOR!
Man skulle haft en dotter, jag hade shoppat ihjäl mig.
På HM hittde jag jättesöta blusar, tröjor och så ringde jag hem till sonen och sa vad jag stod med framför mig...
Vad trodde han skulle passa?
ALLT som har GLITTER på sig!
Jaha...
Då hade jag TVÅ tröjor som hade glitterfaktor på sig, den ena MER glittrigt än den andra.
Den fick det bli.
Jag hoppas hon blir glad.

Köpte på mig en ny pocketbok "Håpas du trifs bra i fengelset" av Susanna Alakoski.
Jag tror att det är samma författare som skrivit "Svinalängorna", den ska jag läsa efter den här.
Nu ska jag mysa med min lille son och glädjas åt min löneförhöjning.
Bättre än FÖRVÄNTAT som sagt...



Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till lönen...

2010-11-17 @ 21:21:09
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det är ju inte mycket VI får egentligen, men man får vara glad att det inte blev så dåligt som jag trodde :D

2010-11-17 @ 22:06:20
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0