Mamma, det här var inte gott...

Vaknade 07.45 idag, sov min skönhetssömn, sonen väckte mig!

Så har vi ätit frukost i omgångar, sonen ser faktiskt Tv4 Morgon ihop med mig.
Det tillhör inte vanligheterna.
Han vill helst se Disney Channel och allt vad dom heter, eller en film.
Men idag har han suttit och myst med mig.
Så frågade jag honom:
Jaha, vad ska vi hitta på idag då?
"Bibloteket", sa han.
Okej, då var det bestämt.

Igår så åt vi ju middag och hade det riktigt TREVLANS!
Umgicks med bästisen och guddottern.
Jag bjöd upp mamma också, hon kan ju behöva äta LAGAD MAT någon dag i veckan iallafall.
Vi åt och mumsade på allihopen, och mitt i middagen säger sonen:
"Mamma, det här var inte gott!"
Och rynkade rejält på näsan.
Själv tyckte jag det smakade som VILKEN KYCKLING som helst, och det tyckte alla andra också.
Men det tyckte inte han, och petade i maten.
Han var tydligen inte så HUNGRIG HELLER.

Fast sen åt han GODIS som om djävulen SJÄLV jagade honom!
Konstigt det där...
Mat är svårt att få ner, men godis är ju HUR LÄTT SOM HELST...?
Go figure

Så såg vi Idol.
Och TYVÄRR så satt vi alla här och tyckte rejält synd om Olle.
JAG röstade naturligtvis, men tyckte, i denna ordning, att...
Minnah var bäst.
Jay.
Linnéa.
Och sen kom Olle och Andreas på delad plats.
Och SÅ blev det ju i röstningen också!
Olle gjorde Elton John låten JÄTTEBRA.
Det var som vi sa här att "BARA Olle med en gitarr, det är magiskt".
Men han försvinner när det blir för mycket musik i en låt.
Han ÄR duktig, men nu är konkurrensen knivskarp, ALLA som är kvar är verkligen SKITBRA på sina egna sätt.
Jag tycker det är jättesvårt att ha en favorit, det tyckte vi alla här och jag tror Olle åker nästa vecka, TYVÄRR!
Men det kan kanske vara bra för hans fortsatta karriär, det har ju inte gått så bra för ettorna.

Nu ska jag försöka ta en dusch, så ska vi knata ut i gråvädret och ta oss till bibblan.
Lite MOR & SON mys!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0