Stinker vitlök...

Det blev en "Jag gör massor" idag!

Jag körde 9 km idag och mötte längs med vägen "ett gammalt EX".
Jag fick nästan en chock, han såg SJUK ut, typ allvarligt sjuk.
CANCER ?, for igenom min skalle.
Han var hade blivit jätteliten och smal, mindre än mig, och såg ut att vara ett huvud kortare än mig.
Ihopkrympt, insjunken, som en apelsin som legat för länge efter jul och skrumpnat ihop.

HAN...
Ville uppenbarligen INTE SAMSPRÅKA utan hälsade sådär i förbifarten.
Och MIG...
Passade det utmärkt!
Moving on...

Kom hem, tog några ärenden per telefon och så stack mamma och jag och handlade.
SPONTANT ni vet, ingen planererad handel, spontant

Annars stinker jag vitlök.
I HÅRET!
Jag skulle fixa iordning lite mat till sambon och skulle ha på vitlök på den.
Det sa SPLASH och vitlökspressen typ ett bakslag, och jag fick typ hälften i håret på vänster sida.
Jag har försökt tvätta ur det i handfatet med tvål, och det hjälpte inte ett SKIT.
Jag luktar som en SALAMI med extra, extra, extra garlic!

Nu ska jag ÄNTLIGEN sätta mig med lite kaffe och min virkning.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det låter härligt med vitlöksinpackning. Och hälsosamt måste det ju vara, för det var väl inga baccilusker som vågade sig i närheten av dig när ni var och handlade.



Kram Ingrid

2010-11-22 @ 15:30:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, jag slapp gå till affären och stinka vitlök, det hände efter mathandeln.

DÄREMOT fick jag gå till JOBBET med ett vitlöksstinkade hår...

Inte kul, men eftersom jag missat ATT jag skulle jobba, så hade jag inget val.

Kramkram

2010-11-23 @ 11:05:27
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0