Ljusens tid!

Idag har vi spenderat NÄSTAN hela dagen ute.
Det GÅR ju bara inte att vara inne i sån´t här JULVÄDER!



Sonen var lyckligare än en kalv på GRÖNBETE!
Årets första SNÖÄNGEL...



En snöängel med begravt huvud...





Så gick vi ut på promenad och på hemvägen stannade vi på bokhandeln och hämtade en bok till mig och köpte teckningstusch till sonen.
Adelsgatan i all sin SLASKIGA prakt...



Och sonen sa:
"Vad lite folk det är ute i det här HÄRLIGA VÄDRET!"
Och han menade det också!
Vi slank in på ÖB och köpte SEX PAKET ljus, det är ljusens tid så det gäller att ladda upp så det räcker den närmaste veckan iallafall

När vi kom hem vart jag så inspirerad och hade verkligen JULSPIRIT.
Så jag dök in i allmogeskåpet och kollade vad jag hade för juligt jag kunde plocka fram...?
Allt står ju på vinde,n men jag misstänkte att jag hade något här nere.
Jag hittade dom små snurrande julänglarna...



Tre små tomtar...




Mormors guld-julboll som jag hängt upp i dörröppningen mellan matrum och vardagsrum.
Stjärnljusslingan.
Och den satte upp den här FINA JULSTJÄRNAN som jag fick av min äldsta moster fär två veckor sedan!
Sonen får ha den på sitt rum iår, sonen har ju den BÄSTA utsikten i hela huset, så då får den FINASTE stjärnan stå där...



Förra året var det verkligen ingen julkänsla i min kropp.
Då ville jag nog mest DÖ.
Men iår...
Då är den VANLIGA JULBONANZAN tillbaka i kroppen!
På lördag ska jag pimpa hemmet vidare i julens tecken.

När vi sen pyntat lite här åt vi en riktig SNÖLUNCH.
Det blev toastmackor och varm choklad, så gott efter mycket kyla och snö.

Igår pratade jag med Syster-Yster och iår firar vi jul hos henne, det blir julbordsknytis som vi brukar ha.
Hennes dottri, mitt yngsta gudbarn, hade EN ÖNSKAN från mig och det var att jag skulle göra JULKOLAN!
Men självklart, sa jag!
Det brukar bli några stora påsar till själva julafton, och det brukar vara TOKSLUT när julaftonen är över.
Och själv brukar jag NATURLIGTVIS hinna dra i mig en plåt eller två SJÄLV, innan julaftonen också 
Nu ska jag umgås med snuttesonen igen, han ska väl snart tillbaka till pappsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0