Man får börja tacklas...

Nu har jag light-dammat och dammsugit!
Fy fan vad ont jag fick!
Men jag orkar nästan inte bry mig, låg hormonnivå = värk.
Jag vet ju det nu liksom.
Fast då var det klart, nu ska jag bara ta det lugnt innan jag knatar iväg till jobbet!

Idag var jag iväg med sonen på magnetröntgen nr...?
4 eller 5, jag har faktiskt tappat räkningen nu.
Jag hoppas för hans skull att skadan läkt nu.
Han säger att han inte känt av ett dugg sen i våras, men å andra sidan har han hållit igång så himla mycket i somras så jag vet i tusan...
Det är inte lätt att få en 10-åring att ta det SOFT liksom!
Jag håller mina båda tummar nu att det ser bra ut.

Och när vi pratade lite om ryggen och röntgen häromdagen sa sonen:
"Jag hoppas verkligen att jag är frisk i ryggen nu för då ska jag börja spela HOCKEY IGEN!
För nu mamma, får man börja TACKLAS!"
Och mamma svarade, med en röst surare än citron:
Hörrududu, att du skulle få börja spela hockey igen, det blir ÖVER MIN DÖDA KROPP!
Fotboll duger gott och väl!
(och hör sen!!!! )

Igårkvälls när jag återigen berömde sonen för hans påhittiga "Sverige-skitarna"...
Så sa han direkt:
"Du har väl inte skrivit det på bloggen?"
Joo, jag tyckte ju det var BRA!
"Nämen mamma, du är ju GALEN, tänk om någon sverige-skit läser det där nu, då kommer dom vilja DÖDA MIG!
Nej då, dom läser inte min blogg, du behöver inte oroa dig.
Jag skriver OCKSÅ en massa elakheter om dom där stollarna, det är ingen fara.
SÅ KÄND blogg har jag ju inte!
"AMEEEEN MAMMA, du är galen!!!
Dom kommer döda oss BÅDA TVÅ!"

Och så gick han.
En 10-årings uppfattning om VÅR VÄRLD IDAG!

Annars hörde jag idag att det är 49 dagar kvar tills JULAFTON!
Och julhandeln har redan kommit igång.
Och jag...
Har inte en aning om vad jag ska köpa för julklappar.
Eller jo, till sambon vet jag precis.

För jag har fått en sambo som börjar gå i byxor (chinos?) med BENFICKOR istället för jeans.
Det för mig 12 år tillbaka i tiden när jag hade en dåvarande sambo som gillade byxor med benfickor och hade motiveringen:
"Det är ju så PRAKTISKT!"
Åh men PRATISKT JAVISST, sa jag, men SNYGGT...
APSELUT INTE!

Och nu har min nuvarande sambo, istället för att gå och köpa sig lite snygga jeans...
Börjat trava runt i byxor med BENFICKOR!
Och jag har tyvärr samma inställning till benficksbyxor NU som 1998!
APSELUT JÄTTEFULT!
Så vad tomten kommer med för paket till sambon iår...
Det lär bli MJUKA paket.
Utan benfickor!!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Dammsugning får man ont av! Min rygg gillar det i alla fall inte, men nu är snabeldraken undanställd för idag.



Kram Ingrid

2010-11-04 @ 14:12:42
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0