What a rip off!

Jag har ännu inte kunnat släppa det där med Gotlands Turistförening.
Jag fick YTTERLIGARE en idé.
Varför inte RENSA ut hela gotland på all befolkning, sen kan hela gotland blir en KOLONI med enbart Sverigedemokrater/Sverige-Skitar?
Det hade väl varit PERFEKT?
Skinnskallar, sverigedemokrater och rasister i alla dess former.
Dom slipper INVANDRARE, vi slipper DOM!!!!!!!!!

Inga invandrare eller mörkhyade av något slag får bo HÄR eller flytta hit och så kan vi ANDRA ha det RASISTFRITT i resten av sverige kanske?
Jag vet inte riktikgt vart JAG skulle flytta bara, jag vill ju bo här!
Jag tänker om...
Dom kan ta ÖLAND istället, ta bort bron, bli självförsörjande, bli ett eget litet land med bara blonda, blåögda, roskindade arier!

Och så är invandrare VÄLKOMNA att flytta hit.
Så, NU släpper jag det.

Dagen har spenderats följande...

Sonen kom hem tidigt från skolan.
Vi promenerade till bibloteket.
När vi kom till "Pisstrappen" sa sonen:
Åh, vilken fin utsikt det är här!



Och så stod han där och beundrade vyn.
På bibblan lånade sonen böcker och sen fikade vi...
Sonen lyxade till det med en MER och kladdkaka och jag tog kaffe och syltkaka.
Sen promenerade vi hem igen och slank först in på en liten vintage affär där Café Amelia är.
Och jag...
Fick en smärre PRISCHOCK!

Först kollad jag runt på lite kläder, var väl inte så farligt dyrt.
Det hade ju kostat NOLL och ingenting med gamla TANTKLÄDER på en vanlig loppis, men här tog dom väl några hundralappar, fast helt ok ändå.
Det som dock gav mig en chock, var en URFUL virkad halsduk, i orangerött och diarrébrunt, 25 cm X 1.00 m uppskattar jag.
NÄTVIRKAD, typ som ett mkt glest virkat nät, inget komplicerat alls.
Exakt som på denna bild som jag hittade på nätet.



För den halsduken, begagnad med maskor som höll på att släppa i fästningarna, vill dom ha 525 kr för!!!!!!
Jag trodde jag sett FEL, så jag tittade både en och två ggr, nej, 525 kr!
Men bara för att det var vintage, skulle dom ha 525 kr.
Ofattbart.

Kom och köp NYTT hos mig istället, både billigare, snyggare, vackrare och HÅLLBARARE

Jag sa till sambon när jag kom hem att jag hade KANSKE kunnat tänka mig att köpa den om jag VISSTE med 100 procents säkerhet att den tillhört Gösta Ekman den äldre.
Att det fanns en fantastisk historia OM och runt den, men annars...
What a RIP OFF!

Själv ägnade jag mig också år RIP OFF, fast av annat slag.
När vi efter halsdukschocken slank in på Bokia...
Hittade jag böcker.
Med mönster som jag ville ha.
Och idag gjorde jag något som sambon tipsat mig om förut, att jag kan FOTA av bilder och mönster med mobilen...
Och SNO det utan att behöva köpa boken.
Fast jag har aldrig VÅGAT förut.

Idag var det full fart i butiken, jag hade sonen med mig och jag ville ha ett mönster från en bok...



En jättesöt stickad kjol.
Jag plåtade av mönstret...



Fullt läsbart, två sidor, klick-klick-klick!
Så behövde jag inte betala 349 för ETT mönster.
Sen fick jag en INSPIRATIONS IDÈ också.
En supersnygg TRÖJA...





Fast jag tänkte mig den VIRKAD i ett SPETSMÖNSTER!
Så jag knäppte bara bilder och tänker göra den i virkat, inte som stickat här.
FIFFIGT va?
Och fräckt.
Men sambon han är SMART han!

Sista stoppet blev Kattloppisen.
Fyndat igen.
Jag har velat ha en liten SÅSSKÅL med slev, något sött till husmansmiddagar!
Idag hittade jag denna i rostfritt stål, med små ROSOR och SLEV...





För det ynka lilla priset av TIO KRONOR!
Det fanns inte en repa.
Sen hittade jag en jättefin pressglas skål på fot, STOR och bastant...





40 kr.
Salladsskål, chips/snacksskål, potaisskål, vad-som-helst-skål!
Inte en repa i denna heller.
Jag ÄLSKAR PRESSGLAS, det är så tåligt och snyggt!
Jag vet inte hur mycket uppläggningsfat, skålar och dylikt jag fyndat i FINA FÄRGER, för NOLL och ingenting!
Pressglas ÄGER, har alltid gjort, det blir aldrig omodernt.
Iallafall inte i min bok

Nu har vi ätit middag, det blev killarnas val, fläskfilé, klyftpotatis, sallad (min idé att lägga till ;)
och "bea-sås".
Nu sitter jag och jäser i soffan med en kopp kaffe, först nyhetstimmen och sen IDOL.
Hejar på den som sjunger BÄST ikväll, och OLLE naturligtvis, idag röstar jag.
Återkommer.



Kommentarer
Postat av: Henrik Löwenhamn

Och innan du kommer me personangrepp kanske du borde ha lite mer kött på benen än lösryckta citat i en artikel.



Dessutom vore det önskvärt om man i alla fall vågar ståta med sitt namn när man kallar en person man inte känner för både det ena och det andra.

2010-11-06 @ 09:46:18
URL: http://Blog.gotland.info
Postat av: Bloggaren Herself

Ta det LUGNT PYSEN!

Jag ska läsa vad du egentligen har sagt!

JAG kan inte hjälpa hur GT har vinklat DINA ORD och sverige är ett fritt land att få IRONISERA I...

Iallafall vad JAG vet, OK?

NU, ska jag läsa OK????

2010-11-06 @ 10:01:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej igen!

Har skrivit ett MAIL till dig, jag är INTE särskilt HEMLIG, Madeleine Österholm, står i katalogen om du har ytterligare åsikter.

Och jag har raderat ditt namn i detta inlägg, men gör inte det i det förra inlägget.

Det STÅR vad det STÅR i tidningen, det är inte jag som skämt ut dig inför hela Gotland, det kan du tacka GT för.

Ta det med dom!

2010-11-06 @ 10:27:38
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Henrik Löwenhamn

Jodå, det har jag tagit med dom.



Tack för att du tog dig tid att läsa bloggen iaf. Det uppskattas.

2010-11-06 @ 10:37:27
URL: http://blog.gotland.info
Postat av: Bloggaren Herself

Bra!

Jag har läst vad du egentligen sagt och det överrenstämde ju inte med hur GT skrivit.



Jag har även skrivit ett nytt inlägg där jag tipsat "alla" mina läsare vad du skrivit.

Tyvärr kan jag inte länka upp det direkt i inlägget, men dom kan ju leta sig fram.

Hoppas du inte blir vinklad fel fler ggr i tidningen, jag FÖRSTÅR faktiskt om det inte är så kul.

Och det är ju inte direkt BRA reklam för vare sig dig, turistföreningen eller Gotland.

Hälsn. Madde

2010-11-06 @ 11:00:40
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0