Virkbryt!

Vissa för PSYKBRYT men jag får VIRKBRYT.

Jag började på en virkad sjal, i det fina gul-röda-gröna-bruna garnet jag köpte för några dagar sedan.
Bara det att modellen jag valt inte passade till garnet.
Bara att repa upp igen och lägga undan.
Jag ska göra ett eget mönster av ett "musselmönster", jag tror det blir blir bättre.
Men jag blir bara så TRÖTT och får ett litet virkbryt.

Jag plockade upp min stickning istället.
Fint att sticka när man har värk...
Eller inte.
Men jag kan ju inte bara sitta rakt upp och ner som bekant så jag sket i nackvärken och har stickat på.

Sonen har spelat fotboll inomhus.
Trots att jag sagt femtielva tusen gånger SLUTA...
Har han fått en PLÖTSLIG HÖRSELSKADA och hör INGENTING.
Jag orkar inte ens bli arg.
I have given up!
Och han dribblar runt, runt matsalsbordet.
Nån som vill byta?
Jag kan ta ett lugnt barn som inte gillar att spela fotboll inomhus istället

Vi såg "Så mycket bättre", och tyckte BÅDA, återigen, att det var jättebra.
Jag på mitt "pensionärsvis" och sonen på sitt 10-åringsvis.
Vi är lika mossiga båda två.
Och Petra var ju BÄST, men alla andra kom faktiskt på delad andra plats.
Jag tycker det är ett riktigt MYSPYS-program, love it.
Musik, men utan någon UTRÖSTNING och poängräkningar.
JÄTTEBRA.

Nu vill sonen steka ägg.
Han är hungrig.
Jag tror att jag går och lägger mig så kan han sköta HUSHÅLLET SJÄLV


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0