Dur eller moll?

Så hade jag faktiskt LITE TUR här...
För en gångsskull!
Att hitta mönstret är UPPGIFTEN från helvetet, helt omöjlig.
Så fick jag en snilleblixt.
En liten RÖST från mitt innre talade till mig:

"Frk Österholm, titta i lådan med virkade och stickade provlappar så kanske du kan hitta provlappen, och försök att RÄKNA UT mönstret SJÄLV!"

Jag dök in i arbetsrummet, in i ena lådan, BINGO, där var iallafall provlappen.
( TUR att man spar på ALLT ;)
Ut igen, fram med block ock penna, pilla upp fästningen och började repa och räkna.
Fem minuter senare hade jag mönstret NEDSKRIVET.
Halleluja, jag hörde änglakören sjunga i dur.
Nu...
Ska jag göra en testremsa och se OM jag verkligen HAR lyckats få det rätt.
Annars återkommer jag förmodligen i moll
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0