Lekstuga!

Så vaknade jag här imorse och jag satt nog lite FÖR länge inatt.
Det blev 6 timmars sömn och det är inte nog för mig.
Som jag har skrivit förut...
Har man en inbyggd "morgonklocka" som jag har, då vaknar jag oavsett läggdags.

Men...
Jag kastade mig DIREKT på datorn och min nya...

Jag har nog blivit lite...


Fast det är ju en bra vilosysselsättning för mig.
Och för mig som...

att förstärka ord, är ju detta toppen!
Och nu går det supersnabbt att "göra" orden.
Igår var jag nog lite för trött, idag går det i ett nafs.

Och jag tror nog inte att jag kommer gå tillbaka till den lila/gula bakgrunden.
Med betoningen på TROR.
Igår tvingade jag sambon att ha "Blogg-redaktionsmöte" klockan 01.30 typ.
Han var tvungen att LÄMNA ÅSIKTER och HÖRA mina åsikter.
Jag lämnade åsikter som att jag tyckte mina bilder, speciellt när man lägger upp bilder på nya sjalar, kommer fram bättre.
Bilder i övrigt kommer fram bättre när det är mer avskalat.
Texten känns också mer lättläslig, jag kör ju med en FET STIL, för jag tycker det känns mer framträdande och lättläst.
Mina små SERIER syns bättre när det är en avskalad färg som bakgrund.
Ja, kort sagt, JAG är mer nöjd.
Men har inte bestämt mig ännu.

Och sambon, han bara HÖLL MED där klockan 01.30.
Han orkade väl inte annat.
Fröken Manisk gick väl på värre än Sverker Olofsson, och det var fel tid på dygnet.
Bara att hålla med så jag får vara ifred och sova, tänkte han antagligen 
Fast jag har redan fått tre POSITIVA mail från läsare som tycker att det ser BRA UT.
Det peppar.
Lite funderingar har jag dock på att det kanske blir lite för "tonårs-varning" på bloggen eftersom jag gör dom här käcka små orden och lägger in.
Fast...
Det är ju så JAG.
Jag är ju lite DISNEY blandat med INDISKA typ.
Annars hade jag nog inte blivit så...

för att kunna lära mig det heller.
Jag gillar lite barnsligt.

Jag har dessutom gjort en TESTBLOGG där jag ska jobba mig fram ny och LÄRA mig det här med att fixa i "stilmallarna".
Det är en hel fucking vetenskap, och jag är helt vilse i pannkakan.
Men i och med testbloggen, så får jag testa mig fram.
Jag vill ha lite fetare text på STICKQVICK tex, kanske till och med göra en nu med den nya texten.
Men att få in den...
ROCKET SCIENCE!
Ja, iallafall för en gammal tant som mig.
Ungdomsbloggarna har en klar fördel, den saken är klar.
Data var alldeles för nytt när jag gick i skolan, och fanns inte i var mans hem.
Men...
Jag lär mig nog såsmåningom.

Dagen idag blir LUGN och ensam.
Vädret inbjuder till innetid, perfekt för mig idag.
Jag ska naturligtvis ägna mig åt datan, men det blir nog även lite bakning och virkning.
Jag fick nämligen en SNILLEBLIXT igår.
Kan jag göra LUSSEBULLE-SCONES, skulle jag ju kunna göra VÖRTBRÖDS-SCONES!!!
För en vörtbrödsbakare och älskare av rang, är ju detta en baggis.
Att jag inte tänkt på det tidigare.
Jag ska experimentera i köket och återkommer nog med recept.
Nu...
Ska jag fixa mig iordning, klockan är redan 10.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0