Sjukt osocial...

Den kornblå sjalen upplagd på hemsidan.
Priset var som vanligt svårt att bestämma, men jag kom fram till 185 spänn.
Kändes lagom.

Jag fick inte komma i duschen förrens klockan 15.30 här.
Då kände jag mig rejält ofräsch.
Tänk va konstigt egentligen, det är verkligen psykologiskt.
Jag ÄR ju ren, jag har ju tvättat av mig på morgonen, men bara för att man inte har fått den där duschen så känner man sig supersmutsig.
Som en liten lortgris typ.

Kommer ihåg min kära mormor, generationen som TVÄTTADE av sig och inte duschade överdrivet mycket.
Och min mormor luktade alltid gott, TVÅL och Nina Riccies "L´Air du Temps".
Trots sparsamt med dusch.
Hon tyckte att man slösade på resurser som man/jag höll på med mitt duschande JÄMT.
Men i första hand var man ju tonåring, så var det skola på morgonen och hästen på eftermiddagen, det KRÄVDE dusch.
Men hon tyckte man/jag kunde tvätta av mig på morgonen eftersom jag ändå duschade på kvällen.
Det...
Tyckte inte jag.
Så jag är väl en av dom som slösat rätt mycket på Moder Jords vattenresurser.





Men nu...
Sitter lortgrisen nyduschad i rena myskläder i soffan, IGEN.
Och ska plocka upp virknålen.
Sambon stack precis iväg på pingisträning med sin pingpong-polare.
Jag passar på att njuta av den lilla ensamtiden jag får
Jag har blivit SJUKT osocial och bara NJUTER av det.
DET gjorde jag INTE för ett år sedan minsann, då var ensamheten ett FÄNGELSE!
Nu...
Är det en LYX igen!
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0