En skön höna...

Jag gick ner till mamma och bjöd henne på sconsen.
Hon är min STÄNDIGA provsmakare på allt.

Sonen och sambon är så djävla KYNDIGA så dom är det ingen idé att fråga.
Petiga som få vad det gäller bakverk, bröd och mat.
Men mamma...
Hon vill gärna provsmaka och ger sedan omdöme.
Hon tyckte sconesen var jättegoda, när dom blivit ljumma.
Och hon höll med om att det är en "vuxen smak".
Man måste nog gilla vörtbröd i övrigt för att gilla dessa.

Hon gav alltså tummen upp!

Själv har jag klämt i mig två...
Innan maten dessutom, ajabaja.

Så har jag sålt den kornblå sjalen idag!
Och fått en beställning på en ny, likadan fast i tynnre garn.
Den kommer att bli GRYM, det här blir en sjal i ett garn som inte finns längre.
Det jag har är det sista.
Egentligen hade jag tänkt spara det åt mig själv...
Men så går det ju inte att bedriva en bizniz, tyvärr
Så, garnet ryker till beställningen.
Kanske jag har beställning på en svart också, måste kolla mailen.
Nu, ska jag virka lite.
Det blev datatid på eftermiddagen, och så kom sambon hem...
Och då fick jag helt plötsligt KAMERATID.
Mycket att lära sig, mycket att fatta.
Nu...
Virkningen.





Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan !

Jag blev tvungen gå till Septembr och titta på Dina fina halvponcho.

Skulle beställa en ljusgrön jacka från Bonprix, men naturligtvis så var det vajsing på datan,prata med en Ingela,lala.inte hon på bloggen, det kan jag inte tro.

2i1 för 399:- lätt o.skön stod det.Bra att ha många jackor att byta med i vårt underliga klimat vi har.

Vad tar Du för en halvponcho ? Kanske bra julklapp till min Dotter (39.5)el.dotterdotter.(10 år)



kram Mi

2010-10-14 @ 19:22:56
URL: http://dipfin167.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Hahaha, jag vill vara tappad bakom kroppsdel.. låter som en roligare klubb =)

Men du kolla upp dina naglar, det där lät ju fasen skumt alltså. Mina lossnade ju ändå för att en kirurg drog ut dom liksom :-)

2010-10-14 @ 21:52:39
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0