Skräptröjan...

Har kört ett djäkla race här hemma!
Bakat, förberett köttfärsen och blandat ihop allt, plockat iordning hela hemmet, tvättat, hängt tvätt m.m
NU ska jag sätta mig och virka.
Fortfarande pigg, inge ont någonstans faktiskt, men med en väldigt droppande näsa.
NOG om den här djäkla förkylningen, I`m out of the woods, just let IT GO...
Säger jag till mig själv omedelbums

När jag skulle klä på mig efter dusch idag, gjorde jag något jag LOVAR mig själv varje år det blir kallt...
Att jag INTE ska göra.
Jag gick in i garderoben och plockar fram:
SKRÄPTRÖJAN!
Och skräptröjan är en tröja jag har haft i typ 11½ år!
Jag vet ålder på tröjan för jag köpte den när jag var gravid.

Och den ser verkligen INTE kul ut, den ser rent fördjävligt ut till och med!

Men den är den VARMASTE och gosigaste tröjan jag äger.
När jag har på mig den, då behöver jag bara en tröja till på mig under.
Inte som när jag har en "snygg-sticketröja" och som igår.
Jag hade på mig långärmad tröja, sticketröja, halsduk runt halsen och även invirand i min stickade trekantssjal runt mig!
Jag ser ju ut som en BAGLADY typ.
Spillerill, då kan jag ju lika gärna ha skräptröjan, som ser ut som något jag plockat upp en soptunna!

Idag...
Jag orkade inte ta på mig lager, på lager, på lager.
Utan dök in i garderoben och drog fram SKRÄPTRÖJAN!
Tittade på denna ÜBERALLES NOPPIGA, skabbiga, anskrämliga, megastora skaplelse...



Och tänkte:
Ja, jag har ju inte slängt dig ännu, så då hänger du med EN SÄSONG TILL!
Och kände mig VARM bara av att veta att jag tagit beslutet.
Och varje år tänker jag också:
Men jag ska iallafall INTE använda den när jag träffar folk!
Och det spricker också varje år.
Jag BOR ju i den så fort jag plockar fram den!



Nä, risken finns att den här gamla tröjan hänger med tills jag lagat den till förbannelse och det bara återstår EN TRÅD.
Och om jag dör, vill jag begravas i den.
Så mycket SNYGGA kläder som jag har, och ändå är detta det käraste klädesplagg jag har.
OCH...
Fulaste!
Fast vem behöver egentligen snygga kläder när man egentligen bara älskar ett plagg så mycket som jag älskar skräptröjan?
Fastän jag lovar mig själv varje år att iår...
Då är det sista året jag använder dig.
Men så blir det ju aldrig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0