Redo, fastän jag inte trodde det...

Jag tror jag har vant mig vid tanken...

Helt plötsligt tycker jag det är MYSIGT med hösten.
Mörkt tidigt, tända ljus inomhus, blåsigt ute, löv i vackra färger.
Hm...
Jag var visst redo ändå fastän jag inte trodde det.
Nu sitter jag med bara lite lampor tända i vardagsrummet och massor med ljus tända i hela matrummet.
Nice.

Idag har det varit värk och hemmapyssel som planerat.
Och förutom det som jag skrev förut så har jag plockat om mönster i mina handarbetspärmar.
Sorterat och skrivit.
Nästa vecka ska jag börja dokumentera mina böcker och häften också.
Skriva upp i ett block så jag bara kan leta där när jag behöver något.
Jag ÄLSKAR ordning och reda.
Det som inte är så mycket ordning och reda är dock mitt arbetsrum, DET måste rensas.
Jag har tryckt in så djävla mycket det senaste året så jag kommer knappt in.
Det MÅSTE också fixas, men där behöver jag hjälp.



Nergöttad i soffan och virkar.
Självutlösare på kameran är väl toppen
Idag satt jag och tänkte om jag verkligen SKA göra allt som jag gör.
Men problemet är att jag orkar inte bara sitta still OCH KÄNNA VÄRKEN heller.
Det har varit så mycket "BARA SITTANDE" det senaste året, med armarna i kors...
Så jag har fått nog.
Något att ta upp med sjukgymnasten imorgon.
Jag mår dock bättre av att GÖRA det jag tycker om.

Och på tal om att tycka om...
Lille Fnuffisen.



När inte sonen är hemma så är det kaninen som får MEST pussar
Ja, när det bara är han och jag som är det gosigt värre.

När jag var och klippte klorna i fredags så frågade jag på zooaffären när jag inte kan ha honom ute i uteburen någe mer.
Vid snö eller...?
Nej, under 10 + grader var det nog bäst att hålla honom inne om han är en innekanin.
Annars bygger han upp för mycket päls tydligen, och då MÅSTE han vara ute.
Jaha...?
Lät lite konstigt men VAD VET jag.
Förra året hade vi ju en skitbur så han fick börja vara inne rätt tidigt.
Nu trodde jag har kunde få ha lyxen att vara ute lite längre.
Jag ska nog kolla lite på nätet också och se vad det står där.

Känner mig JUST NU ganska nöjd med den virkade, runda halsduken.
( här svänger det som vanligt i mina egna åsikter om mina alster som jag inte gjort förut )
Den blir dock INTE lika snygg som den stickade (pga garnet för jag älskar garnet i den stickade ), men eftersom stickningen är mer ansträngande så får det ta längre tid.
Men den gråa virkade KAN bli bra.
Det finns hopp
Nu...
Tillbaka till halsduken.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0