Djäklar vilken lördagsfestmat....

Har bara varit hemma idag...

Vi har bara tagit det lugnt.
Jag har gjort det jag hade tänkt mig och vi hade fikabesök av kusse och moster.
Jag tyckte vi kunde fika uppe hos oss.
Men mamma ville sitta nere, jag fick ont i nacken.
Hon har tyvärr inte sittvänliga fåtöljer där nere.

Jag har virkat på den kornblå halsduken, samma modell som den förra.
Den blir jättefin och garnet är kanon.
Så fast och fint, inget skitgarn som delar sig eller börjar ludda redan på jobbstadiet.
Me like.

Jag har gjort spagetti och köttfärsås (djäklar vilken lördagsfestmat ;) fast vi har ätit i matrummet.
Det blev ju LITE festligare än maten.
Köket är belamrat med äppelringar, mina målargrejer, block, och annat skräp.
Det fick bli mys i matsalen.
Tända ljus.
Tyvärr fick jag äta upp fort, stolar IGEN.
Väldigt känsligt just nu...
Men jag STOD och dom andra åt klart.
Och jag konverserade.
Sjukt.

Men jag vill inte sitta och ha värk hela resten av lördagskvällen.

Sambon ska jobba inatt, jag och sonen ska se "Prince Of Persia".
Inte ett filmval i min smak, men sonen vill se den och det är ju "ungdoms-äventyrsfilm" så jag får väl bita ihop.
Jag virkar under tiden

Förresten såg jag och sambon en TYP AV fotbollsfilm, häromdagen.
PÅ MIN INRÅDAN faktiskt.
Sambon ville se någon serie som heter "The Event", men jag såg att det gick en film som heter "The damned United" på vår filmkanal.
Och jag hade sett recensenter som gett den väldigt bra betyg när den gick upp på bio, och JAG var sugen.
Trots att jag visste att den handlade om fotboll på något sätt.
Vi såg den och jag (och sambon) tyckte att den var JÄTTEBRA.
Ingen renodlad fotbollsfilm utan den handlade om en legendarisk (tydligen) fotbollstränare i England.
Jag kan verkligen rekommendera den, både smårolig, mysig och lite sorglig och med ett lyckligt slut.

Men ikväll blir det nog som sagt INGEN Madde-film.
Nu ska jag återvända till sjalen, för det känns som om jag har bara ETT läge ikväll...



Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0