Vän av ordning fick nog!!!!!!!!!!!!!!!

Tillbaka i hemmet igen!

Att jobba min första hela natt gick KANON, om man räknar bort två saker:
1. En tandborste.
2. Grannar.

När jag skulle gå lägga mig igårkvälls, var det ju första gången på ca 14 månader på jobbet.
Och...
Jag har en necessär med tvål, hudkräm, tandkräm ect där, för att slippa dra på sådant fram och tillbaka.
Det var bara det att när jag skulle BORSTA TÄNDERNA...
Insåg jag att den där TANDBORSTEN var/är över 2 år gammal!
Om man räknar in att jag hade haft den kanske X-antal månader innan min olycka, sen var på semester, hann jobba ETT nattpass efter semestern och DÅ...
Skulle jag köpa ny tandborste hade jag tänkt.
Det var bara det att min whiplash, förlåt Cornelis, kom i vägen, och sen har min tandborste bara stått där i necessären.

Och igår när jag skulle borsta gaddarna...
Hade jag bara en två år gammal ANVÄND tandborste att tillgå.
USCH!
Nä, det gick bara inte, jag borstade tänderna med tandkräm och pekfingret, och så fick det bli!!!!
Jag är inte speciellt kräsmagad, men där gick min gräns.

Så hade jag krypit ner i sängen, låg och läste, hör GRANNGUBBEN vägg i vägg snarka.
Nä, inte ens PÅ JOBBET slipper man SÅGVERK.
Men jag doozar bort...
Och en kvart senare ramlar grannarna ovanpå in.
Och dom...
Var på PARTYHUMÖR!!!!!!!!
Klockan visade då 23.45.

Jag vart klarvaken, låg och lyssnade, det var lite musik, skratt, prat, HUSET HAR PAPPERSVÄGGAR, jag tände lampan och la mig och läste igen.
Men när klockan visade 01.50 ca, DÅ...
Var ljudvolymen så hög så dom hade lika gärna kunna stått brevid min säng och skrålat.

VÄN AV ORDNING fick NOG!!!!!!

Jag klädde på mig byxor, jacka och skor och knatade upp för deras trappa och ringde på.
Arg som ett bi, förklädd till sansad, förklarade jag för en mycket förlägen ung man att nu var det dags att lägga ner festandet för kvällen och vara TYSTA!!!!!
Tänka lite på grannarnas nattsömn perhaps...?
Han och en kille till bad så mycket om ursäkt och "förlåt, förlåt"...
Jag gick ner igen och det vart så tyst att jag undrade om dom DOG allesammans där uppe.
När jag kröp ner i sängen igen var det bara jag och den snarkande mannen vägg i vägg igen.
Jag somnade någonstans efter 02.30.
Min gud.

Vaknade som ett gammalt TRÖTT VRAK!
5 timmars sömn är inte TJOFRÄS direkt för en gammal tant som mig.
Men...
Promenad hem i den underbara morgonsolen i en tyst stad var inte helt fel.
Nu har jag plockat äpplen i trädgården, ätit frukost och fikat...
Jag och morsan ska ut och njuta av det vackra höstvädret och se på evenemangen på stan.
Sen lär jag väl DÖ i soffan framemot kvällen.

Vi såg Idol igår också och OLLE gick vidare, Sassa, Jay och Linnéa.
Alla mina favoriter, men det var allt en nagelbitare innan man fick veta att Olle gått vidare som tittarnas "Wildcard".
Noterade att både Olle och Jay har stora "Lp-skivor" under armarna vid VARJE framträdande.
Finns det inte PADS att klistra fast under deras armhålor så dom slipper gå ut på scenen med superfläckar varenda gång?
Finns det pads för läckade mammor med bröstmjölk borde det väl finnas för folk i bizniz med armsvett?
Kan man inte ta vanliga mensbindor och klippa till och klistra fast i skjortan på dom?
Jag tycker lite synd om dom att behöva stå där med läckande armhålor i tv.
Nu...
Ska jag ta en dusch.
Gud vad jag gäspar.
Men vet ni va?
Nu jobbar jag som vanligt igen.
Och det känns SÅ BRA!
Jag ska notera en sak bara...
Köpa en ny tandborste!
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Idol är kul att titta på. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-02 @ 20:20:33
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej! Jag tycker din blogg är jättebra, men jag har faktiskt inte vad "blogvinbyten" är...? Du får upplysa mig :D

2010-10-03 @ 13:59:21
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0