Ser magisk ut...

Idag har jag jobbat lite morgontimmar, det var bra att testa på det också.
Jag promenerade iväg och såg att temperaturen var 17 grader!
Oj , där traskade jag i tjockstrumpbyxor, gympaskor, jacka och sjal.
När sen solen komfram steg temperaturen till 22, svettigt värre.
Men jobbet gick gick finfint.

Och inne på "vårat" rum, vet ni vad jag hittade där?
Jo, jag hittade ett tidningsurklipp om fler assistenter som uttalat sig i tidningen ang det är med Omsorgshuset och våra löner, fast detta var från GA.
Och vad som fångade mitt öga där var att det var EN ARBETSGRUPP som valt att prata om detta, men BARA EN valde att visa sig med ansikte och med namn, dom andra...
Valde att vara ANONYMA!
Se där ja...
Det är ju faktikst inte klokt.
Fatta villet KLIMAT man har börjat tvingas jobba i, jisses.

Ja, till och med JAG som nästan bara bloggar "i hemlighet" tycker det känns lite obehagligt att skriva om det som händer inom organisationen i vårat jobb...
Men så tänker jag:
Nä, så FAN HELLER, vi bor väl fortfarande i en demokrati och har rätt och tycka och tänka som vi vill, utan att vara rädda för att bli av med jobbet?
Jag tar risken att blogga om det ändå!
Det rör sig ju bevisligen ute i media ändå.

Fy fan, jag tycker det är sjukt!
Detta hade ALDRIG förekommit om man jobbat kvar inom kommunen, aldrig.
Men kommunen högg oss istället i ryggen och lämnade över oss till något mer...
Ja, till ett privat företag med dollartecken i ögonen.
Fast man vågade åtminstone UTTALA sig till chefer och småpåvar inom kommunen, utan att behöva vara anonym när man tyckte något var fel!

Och det värsta är att bara se i skrift i GA att "dom vill vara anonyma"!
Det gör mig jättearg, dom är väl såklart rädda för reprissalier från arbetsgivaren.
Fast å andra sidan så vet ju jag vilka assistenter det är som uttalat sig, och då vet ju säkert arbetsgivaren det också.
Hm, nä det börjar lukta kattskit!
Fortsättning följer, jag ser fram emot med INTRESSE vad som komma skall i medierna, från Omsorgshuset och från Kommunals sida.

På vägen hem från jobbet klarade jag av röstningen och var verkligen NÖJDARE än vad jag trodde med mitt val.
Jag kände att Mona Sahlin gjorde väldigt bra ifrån sig igår, och min röstning var ännu MER självklar.
Socialdemokraterna är mitt enda alternativ.
Och i valet till riksdagen så röstade jag på att en tjej som heter Hanna Westerén.
Jag gick nöjd ifrån Coop när jag var klar!

Och idag, det FINASTE och roligaste av allt...
Jag fick ett omdöme av en av mina sjalar.
"Men Madde, den där sjalen ser MAGISK ut, helt förtrollande!"
Eh, ja då kan man ju lägga sig ner och dö närsomhelst då, när man får såna snälla kommentarer
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0