Från höger till vänster!

Idag har det varit en lugn vilodag!

Jag startade med Vibblerundan och sedan tog jag mina kuddar, en bok och virkningen och gick ut och satte mig i trädgården.
Och där satt jag och varvade aktiviteterna ovan
Jag har plockat upp en John Ajvide Lindqvist-bok som jag la ner i vintras.
Jag mådde så dåligt och hade sån värk när jag plöjde igenom hans böcker, så jag mådde tillslut ännu mera skit...
Av att läsa skräck.
Jag var tvungen att byta till lite GLADARE litteratur för att inte gräva ner mig fullständigt.
Men nu...
Kan jag plocka upp boken och fortsätta.
Men jag måste säga en sak om John Ajvide...
Han jämnförs ju med Stephen King.
Men nu när jag läst om två av Stephens gamla böcker...
Ajvide är faktiskt inte ens i närheten.
Han är bra, men inte så bra att han förtjänar att kallas sveriges svar på King.
Men...
Jag läser klart boken.

Mitt i solandet och läs-virkandet, ringde min frissa!
Hon hade fått ett återbud, kunde jag komma idag klockan 15.15?
OM jag kunde...?
Självklart!
När jag hade varit och klippt mig så är jag MER NÖJD med håret.
Hon klippte topparna och klippte upp håret mer än jag brukar.
Det gjorde att det blev mer liv i håret och dockhåret är inte lika farligt.
Hon tyckte dessutom att färgen var SKITBRA och inte alls någon "Tjack-hora färg!"
Hon sa, det är ju GULDIGT och lite ljusare i framhåret, det är jättesnyggt!
PIJU!!!
Nä, då vart jag nöjd och lugnad.
För hon skulle inte ljuga, och var annars beredd att "rädda" hårfärgen åt mig!
Nu behövs inte det.

Sambon har städat och idag har han verkligen förtjänat en GULDROS!
Han slog knut på sig själv i att städa länge och KLARADE AV mycket i städningen.
Lite Madde-takter där
Han tog förutom det vanliga städet, FÖNSTRARNA in-och utvändigt.
Det var behövligt för det var så mycket flugskit efter den varma sommaren, mycket flygfän i farten liksom.
Och sen tog han DESSUTOM glasdörrarna på bokskåpen!
BÅDA SIDORNA där också, har ni sett/hört på fan!!!!?
Wohoo, jag är så glad.
Ja, är det NÅT jag blir glad över så är det ORDENTLIG STÄDNING!
(som alla kanske redan vet ;)

Så kom min lille GULDKLIMP hem här.
Och jag fick mig dagens GAPSKRATT till livs!
Sonen pendlar VILT från HÖGER till VÄNSTER.
Från ingenstans så sa han:
"Mamma, jag tycker MILJÖPARTIET är bäst!"
Va?
Miljöpartiet???
"Eller...
Nä, LARS OHLY är bäst.
Han äger!"
(gapskratt från mig ;)
VA???
Lars Ohly?
Hur gick det här till, för någon vecka sedan var det ju Fredrik Reinfeldt!
Då ägde ju Fredda.
"Jahaaaa, men han suger mamma, jag hade fel där, det Lars som äger, han är bäst."
Okidoki.

Jag hade lust att fråga honom hur han står i "delad föräldrarledighet och bröstpumpsfrågan"...
Men jag avstod.
Jag avvaktar tills sonen pluggat ÄNNU MER politik i skolan, och kan formulera sig om VARFÖR Lasse är bäst.
Eller om han ändrar sig till Wetterstrand igen kanske.
Eller Reinfeldt (RYYYS)
Hope not.
En av mina kusiner skrev på Facebook:
"Båda är Djurgårdare och Ohly vill ha sänkt skatt för FOTBOLLSSPELARE!"
KAN vara svaret på den totala HELOMVÄNDNINGEN!
Skulle nästan misstänka det
Man har kul NÄSTAN jämt när sonen är här!

Nu sitter vi och lyssnar på nyheterna, sonen har det i läxa hela veckan.
Dom ska lyssna på nyheterna och sedan diskutera i skolan om vad dom sett och hört om politiken.
Efter det...
Är det ju premiär av IDOL!!!
Vi sitter spikade i soffan och tittar SÅKLART!!!!

Spika lugnt...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0