Gotlands-Olle...

Idol ikväll...
Geir var GRYM.

Men Gotlands-Olle var ju AS-AS-AS-ASGRYM!
Jag röstade för säkerhetsskull.
Idag röstade jag från hemtelefonen.
När Jay sjöng häromdagen röstade jag från mobilen.
Nu är det färdigröstat, annars blir jag utfattig.

Jag är bra sur på mig själv också.
För jag har glömt att kvista in på bokhandeln och köpa mig en ny bok.
För sänggåendet är numera en PLÅGA.
Jag skrev ju för evigheter sedan att jag hade köpt den där POPULÄRA boken "Eat, pray, love" (Lyckan, kärleken och meningen med livet), hade stora förväntningar...
Och att det var bland det DÅLIGASTE jag läst på länge.
Amerikanska tönt-floskler staplade på rad!

Då...
För typ två veckor sedan var jag väl på sidan 90-någonting och skulle ändå ta mig igen det.
Snabbt.
Nu har det gått evigheter sedan det inlägget och jag har ENDAST kommit till sidan 169!!!!
Det är ju inte klokt!
Och jag är en BOKSLUKARE av rang.
Men denna bok blir bara värre och värre i "dålighetsfaktor" så det är inte klokt.
Varför inte lägga ner?
Nä, men jag har ju glömt att gå till bokaffären och fixa nytt läsmaterial.
Och jag har inget annat att läsa.
Och jag måste oftast läsa innan jag sover, för att varva ner.
Det ENDA positiva med skitboken är att jag somnar snabbt.
Men jag får nästan ångest vid läggdags för att jag tvingar mig själv att läsa boken.
Och med tanke på farten jag läser boken, är det extremt pinsamt.

Idag hörde jag dessutom en recension av filmen på morgon-tv, som är baserad på boken.
Den fick "två klappor" (av 5 möjliga) och recensenten tyckte det var en film med töntiga och övertydliga floskler, en lättrörd Julia Roberts och en orgie av vackra hus och gränder i Italien.
"En tjejfilm!"

En tjejfilm my ass, en "TJEJBOK som älskats av tjejer världen över"!
( kräks )
Ja, men som kvinna säger jag bara:
Den SUGER fett!
( och när jag skriver så är det ju som vanligt inspirerat av sonen ;)
Om ni gillar bedrövliga FLOSKLER i kubik, läs boken, jag ska läsa tills jag köpt en NY BOK och jag ska definitivt INTE...
Se filmen.
Nu...
Väntar jag på domen i Idol.
( Heja Olle, heja Olle!!! )
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0