Inte bitter...

Åh, jag är så glad här idag!!!!!

NU tror jag verkligen på att min nacke HAR stabilliserat sig.
Igår fick jag ju bära bebis pga av vagnstrejk.
Fick Värk...
Idag, vaknar UTVILAD och värkfri!

Det betyder att nacken protesterar, men jag KAN antränga mig lite OM JAG MÅSTE.
Vilket INTE betyder att jag ska göra det för jämnan nu, men om det kniper så...
Än så länge...
Nä, nu tror jag ännu mer på min 5-års plan av tillfrisknande till bästa möjliga läge.
Då får jag ett ännu mer innre tålamod och lugn.
Känns bra.

Det blir dock vila hemma i lugn och ro, fram till 14.30 idag, innan shoppingen med sonen.
Jag ska gå min Vibblerunda i lugn takt och sen inget mer.

Men jag må säga att det är lite sjukt alltså...

När jag vaknade imorse var det första jag tänkte:
Åh, jag har ingen värk, vad skönt!
Åh, vad jag längtar efter Sunshine!
Dagens sanning, jag längtar efter min bebis-bästis!
Och jag har ju varit med henne flera dagar nu, och ändå har jag Sunshine-sug i magen.
Jisses, jag kommer väl kidnappa den där ungen från hennes föräldrar, dom får se upp
Jag får vara tacksam när dom behöver lite barnvakteri och äta henne vid dom tillfällena med hull och hår.
Ska bara vila nacken någon dag eller två, så får jag väl erbjuda mina tjänster IGEN.

Jag längtar efter sonen också.
Och tycker det är lite synd att vi ska ha shopping som första start på veckan.
För som jag skrev igår, det LÄR bli tjafs.
Och sen ska han iväg med sambon på "killkväll" och ha killmys ikväll.
Jaha...
Och JAG DÅ?
Vart passar jag in?
The mother has to stay home, alone.
Jag får väl sitta här med min virkning (förhoppningsvis) och glo på dumburken.
Själv.
Och dom har "killkväll" med spel, kött, pommes och bearnaise.
Kul.
Jag äter saltfri mat och grönsaker, mycket nyttigare.
Nä, jag är INTE BITTER...
Om ni nu trodde det liksom
Nu, MOT VIBBLE mina vänner.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0