Kräklingbo...

Kräklingbocity idag...



Ja, att hitta parkeringsplats på en av gotlands populäraste marknad, det var en utmaning.
Men tillslut hittade vi en plats inte allt för långt bort.
Och först så mötte vi på MARKNADS-TJUREN, som går sina obligatoriska rundor med ungar på ryggen.



Han är ju inte direkt liten den där tjuren, det är en riktig bjässe.
Och jag brukar naturigtvis, min vana trogen när jag ser något "kanske farligt", katastroftänka:
Tänk om han får TOKFNATT och börjar stånga sig igenom folk och fä!
Fast än så länge har han hållit sig lika lugn som en filbunke.
Jag undrar om dom gett honom en haschkaka eller nå´t, han verkar lite STONED faktiskt.
Loj som en fiskeboj...
Så gullade sonen med kaniner som hoppade runt i en inhängnad.
Och tyckte att vi naturligtvis att vi skulle köpa en kanin till.

Innan vi åkte ut så hade jag bestämt att jag INTE skulle slösa så mycket pengar.
Och detta till trots...
Slösade jag naturligtvis mycket.
Både jag och morsan handlade en del, och så var ju sonen med...
Då brukar kronorna rulla ÄNNU mer.
Och värst är det ju för MORSAN, för jag säger JA, sen NEJ, nej, nej, nej, nej.
Och vart vänder man sig då?
Jo, till mormor.
Och mormor hon är snäll hon, och öppnar plånboken för sin lille gullunge.



Här står dom framför en leksaksstånd.
Och därifrån kom dom med en K-PIST i plast, PRECIS vad man/han behövde tyckte sonen 
Det blev hamburgare till lunch och brända mandlar till efterätt.
Och lite till i shoppingväg.
Men det BÄSTA av allt...
Det var gratis.
SOCIALDEMOKRAT-PINS!!!!
Och man fick ta hur många man ville, jag valde dessa:



Favoriten är "GAME OVER".
Nu ska jag ha en ny pin varje dag och hoppas på det bästa fram till valet.
Och sonen sa när jag satt på mig en av dom och vi vandrade runt:
"SNYGG du é då!!!!
Pinsamt!"
Well, well, kom och ge din mamma en kram nu.
"LÄGG AV mamma!"
Jamen du började ju...
Ja, vi var på marknaden i två hela timmar och mötte folk som man känner, pratade, åt, shoppade och tittade.
Sen var vi nöjda och åkte hem.

Nu slappar jag och sonen framför varsin tv.
Jag ska virka, har varit värkfri hela dagen.
Det blir TRE dagar på raken, om man bortser från 1 ½ tim igår då.
Men en 1 ½ tim räknas inte kan jag tycka, tre dagar...
Det mina vänner, det är REN LYX!

En sista liten bild från igår måste jag bara lägga in.
Jag måste visa sonen som gå-tränar med lilla Sunshine runt matsalsbordet.
Kolla skillnaden...
Hon är 1 år och han är 10 år och han ser ta mig tusan VUXEN UT!
Min son, som är MIN BEBIS...
Han är stor.
Jag fattar det faktiskt inte.
Jag ser honom fortfarande som lilla Sunshine, men när jag ser dom ihop...
Då inser jag att jag måste skaffa nya HJÄRN-GLASÖGON.
Dags att ställa om den fantasin.
Han är numera 157 cm lång.



Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0