Minsann...

Pratade med sonen förut, han ringde.

Han ville veta hur man stavade till HUGH JACKMAN!
Jag tror vi BÅDA har en crush på den där karln faktiskt.
Och nu ville han kunna gå in och hämta lite bilder från nätet och ha som bakgrund på datorn.
Vilket JAG också har...
På sambons dator.
På min egen har jag hela familjen Knäppgök, dvs jag, sambon och sonen.
Men lite för att reta sambon har jag lagt in HUGH som bakgrund på hans dator.
Sjysst va...



Nog om HUGH...
Eller?
Jo.

Jag har även haft TUREN att få träffa sonen som hastigast idag.
Han och pappsen var här och hämtade hans cykel.
Jag tror jag att jag hann med att få 5 pussar på ca 10 minuter.
Det måste vara REKORD, sen han var fyra typ
Men jag frågade under hans monolog om både det ena och det andra, puss, puss, puss?, puss...
Och han bara pussade på.
Han var nog så uppe i sitt snack så han inte tänkte på vad han gjorde.

Annars har jag suttit här och varit så förundrad.

Jag har haft en bra dag idag, TROTS att jag haft lite värk.
Men det är lågtrycksvärken, för jag hade den redan när jag vaknade imorse.
Och med tanke på den kvava värmen idag och regnet nu, så förstod jag redan från början att det var något med lågtryck imorse.
Och på jobbet så var det städ idag.
Och jag fixade detta utan att värken förvärrades.
Alltså jag städar inte hardcore, men hjälper ju till.
Då känns det så där LYXIGT igen, fastän jag har LITE värk.
Cornelis har liksom inte brakat loss alls.
Livet rullar på och jobbet med det.
Och skönt är det faktiskt är att man får ta det i sakta takt och UPPTÄCKA vad man klarar av.
Fy fan, ni anar inte.
Mitt mentala uppsving blir bara ÄNNU BÄTTRE.

Och jag har virkat.
Känt mig djävligt glad för komplimangen idag.
Den bara tjirrar runt i bröstet och känns GÖTT.
Inte för att jag INTE blivit glad för någon annan komplimang jag fått, men den här var så...
"Jag tappar hakan"-reaktion.
Lite svårt att riktigt förklara hur personen ifråga såg ut.
Och sedan det som kom ur munnen efter reaktionen.
Man blir så EGO!
Jag satt här och dagdrömde om nya projekt medans jag har virkat, längtat efter garnerna som FORTFARANDE inte kommit.
Hm...
Jag tror jag har det GÖTT på det stora hela.
Jag vill bara skriva av mig det, igen och igen och igen.
Minsann.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0