Tomtar på loftet...

Idag är jag OK igen.

Pms-surheten höll i sig i en dag, fast idag har Cornelis vaknat och bråkar.
Det sticker otroligt i nacken, 100 000 nålar liksom.
Jag sitter och väntar på att regnet ska sluta, då ska jag ge mig ut på promenad.
Men idag blir det inte Vibble, jag tar en runda runt ringmuren.
Jag ska ju jobba idag och då ska jag gå fram&tebaks dit också, så jag tar det piano med motionen nu på förmiddagen.

Så läste jag tidningen idag och såg att Wisby Kaffe & Chokladbutik gått i konken.
Nej, va fan!!!!
Dom har ju mitt absoluta favoritkaffe, ett kardemummakaffe som är godare än godast!
Lyxkaffe som jag unnar mig en påse då och då.
Och nu...
Vart ska jag få tag i det då?
Kan man kanske gå till Kränku och be dom försöka få tag i det?
Hope so.
Och synd om dom, jag tycker deras lilla fik i "Lyx-gallerian" är mysigt.
Jag tycker även att det är ett bra ställe att gå och köpa lite finare choklad att ge bort i present.
En GOD nödlösning när man har idétorka på presentfronten.
Choklad i fin ask kan aldrig bli fel!
Synd...

Så hoppar jag raskt till kristdemokraten Yngve Andersson, gubben med framåtkammad komunistfrilla och tomteskägg!
KD´s stora "stolthet" här i stan.
KD´s...
Nä, jag skriver KO-KO bara.
(ska föreställa GÖK-LÄTE här ovan)

Ja, jag har ju skrivit om honom förut när han varit i blåsväder om det här med sexualundervisningen i skolan.
Det jag skrev då var att han typ var så mossig så till och med MOSSA, tyckte han var supermossig.
Tyckte att Yngve kunde flytta till en annan planet.
Och nu...
Har han hotat en kille, hoppat på killen och killens flickvän och sagt rasistiska saker.
Och vet ni vad...
Jag är inte förvånad!
För den där gubben är INTE...
Klok.

Jag fick höra "en grej" nu nyligen som hänt om den här Yngve och hans familj via en kvinna, AV EN SLUMP...
Jag tänker inte gå in på VAD, men det var en helt otrolig historia.
Och jag har även hört en hel del annat om mannen i fråga, eftersom jag råkar röra mig i kvarteret där han bor.
Han är INTE POPPIS om jag säger så.
Lite VRICKAD är väl det allmäna omdömet.
Lite SURMULEN, som jag typ IGÅR, fast han är så jämt.

Och så läser man nu detta att han påstår att killen slagit en tjej på parkeringen "vid något tillfälle".
Huruvida om detta är sant eller inte ska jag låta vara osagt.
Men Yngve hade nu hoppat på den här killen och påstått att det var HAN.
Och killen påstår att Yngve sa: "afrikaner är svart smuts som ska bort från gatorna, Om jag ser dig igen ska jag slå ihjäl dig, fy fan, svartskalle, Du kan dra åt helvete!"

Men Yngve då...
Du kanske är med i FEL parti?
Du kanske skulle byta från Kristdemokraterna till Sverigedemokraterna???
Känns som om det skulle vara ett BÄTTRE val.
Nu fanns det ju tydligen en massa vittnen i till händelsen, då är det ju bara att HOPPAS att dom kommer fram och stödjer SANNINGEN!

Det står vidare i artikeln att ord står mot ord och Yngve kommer med FLER anklagelser mot "flyktingkillar" som bor i kvarteret...
"Det finns en grupp pojkar som bor här i området som gått på barnen i parken och bett dem om pengar.... Jag har personligen inte sett den här pojken ge sig på barn, men fått honom -eller någon som ÄR LIK HONOM utpekad för mig. Därför bestämde jag mig för att säga ifrån och att han skulle lämna barnen ifred."
JAHA...?

Men vänta här nu, var det inte att han SLAGIT en tjej på parkeringsplatsen?

Jaja, jag kan säga såhär...
PERSONLIGEN så har jag stött på dom här "flykingkillarna" i området och dom vågar KNAPPT hälsa.
Dom ser mycket RÄDDA och frågande ut om man hälsar.
Dom verkar röra sig YTTERST lite ute och har aldrig hört dom vara stökiga eller störiga alls.
Dom beter sig MER som en liten skock KUVADE, rädda kaniner!!!!
Så jag tror att Yngve...
Inte bara har ett TOMTESKÄGG...
Jag tror att Yngve har lite TOMTAR PÅ LOFTET faktiskt.



Fortsättning följer väl säkert.
Nu...

Ska jag kolla om det regnar
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0