Väder igen...

Har vaknat och spanat in vädret.
Det ser ut som sol med moln.
Och BLÅSIGT.
Jag ska bege mig ut en sväng, undrar om jag ska ta långa träningsbyxor eller mina halvkorta?
Det ser kallt ut och jag kunde inte riktigt känna av när jag var ute och hämtade tidningen.
Jag kör min vanliga runda och sen blir det sjukgymnasten.
Har skrivit ner några frågor som jag behöver få svar på.
Eller TRE iallafall.
Men dom kommer kräva LÅNGA svar misstänker jag.
Min kompetenta sjukgymnast har svar på det mesta.
Och så ska vi väl träna, något nytt Qigong-aktigt hoppas jag.

Det som också är lite intressant är att Yngve Andersson är en SNACKIS i sitt kvarter.
Grannar som skvallrar och JAG som lyssnat med ett flyktigt öra när jag passerat.
Lite dömd på förhand kanske...
Eller inte.
Vi får väl se.

Och jag längtar så in i bomben efter sonen.
Vissa veckor så kan det bli så himla påtagligt att han bor varannan vecka hos mig och varannan vecka hos sin far.
Speciellt som förra veckan när jag knappt han vara med honom.
Idag är det BARA torsdag och jag tycker det känns LÅNGT till måndag.
Djävligt långt.
Jag varit så bortskämd med ett barn som velat ha så himla mycket tid med en...
Och nu...
Har han inte tid!
Jag vet, det är väl så det SKA vara, men jag behöver ju inte tycka om det för det.



Jag vill att det blir måndag snabbt och nästa vecka...
Då ska jag KVÄVA honom i moderlig kärlek.
Sticka lugnt.










Kommentarer
Postat av: Ingrid

Idag fläktar det Madde!!

2010-09-16 @ 10:05:53
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Jepp, idag fläktade det rejält! :D

2010-09-16 @ 19:28:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0