Hellre lös hud på knäna...

Höstcheck nr 3...
Jag är väl uppe i 3 saker nu, varmare kläder, tända ljus och idag...
Ta på sig pyjamasbyxor när man kommer upp på morgonen!
Nu är det för kyligt i huset så man kan inte gå barbent längre, för då fryser man.
Iallafall i VÅRAT hus!

Så fick jag lite svar på min påve-inlägg från igår, ni kan läsa under själva inlägget.
Vatikanen HAR tydligen testat EN gång med en ung påve, och honom tog dom livet av för han ville införa för mycket förändringar.
Ja, jag blev inte så förvånad av den informationen faktiskt.
Jag tror INTE katolska kyrkan är en kyrka i "förändring" och med framåtanda och modernisering.
Jag har aldrig fått den uppfattningen.
Den kristna kyrkan är väl BRA mossig i mina ögon också, men det FINNS ljuspunkter och bra mycket mer nytänk än inom katolska.
Inom RIMLIGA gränser förstås
Nä, det var som som jag misstänkte, ta en gammal gubbe som sagt "Ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja" i hela sitt liv och jobbat sig uppåt på den strategin...
Som sen uppnår nirvana genom att sitta halvt dement och sluddra inför publik, uppstöttad i en rullstol.
DET kallar jag en KARRIÄR!
Som jag inte skulle vilja ha.

Och så hoppar jag tillbaka till ämnet ben.
Eller rättare sagt mina KNÄN, som jag tycker börjar bli GAMLA.
Det är inte bara påven som är gammal alltså, det är även mina knän som börjar...
Ge upp.
Tappa formen.
Bli MEDELÅLDERS-KNÄN.

Här kan man se när jag så osexigt böjer mina knäskålar lite bakåt, eller knixar dom bakåt.
Vad händer?
Jo, det blir en massa överflödig hud som bara har satt sig på mina knän på något mystiskt sätt.
Och det ser faktiskt VÄRRE ut än på bilden.
Jag har fått JÄTTEKNÄN på annars ganska smala ben, pga överskottshud.
Mina knän har alltid varit spetsiga, nu är det nästan elefanthud-häng.

HUR GICK DET till undrar SKÖNHETSRÅDET?



Jag kan liksom ta ett HELT SJOK lös hud och dra ÖVER mer än halva knät.
JO, det är sant!
Förr kunde jag ta en liten BILRING av hud från knät och försöka dra det uppåt eller neråt.
Men nu är det liksom en hel presenning av hud!
Ja, för lite hudöverskott har man ju såklart på ett knä, det är ju elastiskt.
Men jag gillade det bättre när det var på bilringsstadiet och inte presenningstadiet.

Och så ska vi inte snacka om huden PÅ SIDAN av knäna.
Den är ju så "LÖS OCH LEDIG" så det är inte klokt!
Det är lite som dom där FLYGEKORRARNA som har den där extra hud mellan benen, för att dom ska kunna flyga/hoppa från träd till träd.
Jag kan snart flyga med KNÄNA kan jag meddela.
Eller iallafall hoppa fallskärm.
Den är faktiskt degigt och börjar bli celluliter på.
Eller så har det flyttat in små maskar som äter i huden runt knät och gör små gropar.
(bara en teori, behöver inte vara sann)

Och i somras var det till och med så att om jag hade lite kortare kjol, så fick den ABSOLUT inte vara kortare än att den gick precis under knäna.
Jepp, åldern kommer även till knäna och snart sitter jag med mina lösa och lediga knän och läser innantill och sluddrar...
Nä, jag ska släppa påve-gammelsnacket nu, ni fattar vad jag menar.

"Åldern saknar vänlighet, som torrt väder saknar dagg."
Ja, mina knän saknar dagg, minst sagt...

"
Ålderns tragedi är inte att man är gammal, utan att man är ung."
Jepp, mina knän är en en pågående tragedi...

"Ålderdomen är en god parodi på livet"
Mja, jo, lte kul ser huden knäna ut faktiskt...

"Ungdom är ett kort rus, ålderdom en fasta."
Nä, tvärtom, jag har förlorat mina FASTA knän...

Nä, jag hittar inga bra visdomsord om mina knän, jag får göra eget material:
"Livet är långt, så även huden på mina knän!"

Nej, den vart jag inte nöjd med...

"Hellre lös hud på knäna än knän som sitter löst!"

Jaaaa, DEN var jag nöjd med!
Jag tror jag lämna er med dessa små ord.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0