Gissa vad vi har varit då...

Idag började jag dagen med att ta det lugnt.
Jag hade sovit som en kratta, tack vare SÅGVERKET i rummet brevid.



(Obs, mannen på bilden är HELT OSKYLDIG ;)

Det vill säga sambon.
Han var ju på killkväll och jag gick och la mig vid 24-tiden och somnade.
Klockan 02 prick, vaknade jag av att det snarkades nå´t så fruktansvärt så det skar genom märg och ben.
Och ja...
Jag hade öronproppar.
Jag gick in och sa till honom att lägga sig på sidan, vilket han gjorde.
15 minuter senare så satte sågverket igång igen.
Jag tog upp min MOBIL och försökte ringa in och VÄCKA HONOM, för att slippa gå upp själv.
Men...
Med lite VÄL många ÖL innanför västen, gjorde att han var STENDÖV och STENDÖD!
Jag fick pallra mig upp igen, och säga till att han skulle lägga sig på sidan.

Och så fick jag panik, för jag visste att jag skulle upp tidigt för sonen skulle på någon fotbollsavslutning.
Jag somnade ca 1½-2 timmar efter att jag blev väckt.
Och var jättetrött när klockan ringde.
Pappa fick åka med sonen istället, och jag stannade hemma, jag behövde ta det lugnt.

Efter vila och dusch tog jag en kort promenad till Södertorg.
Jag behövde ett nummer större VIRKNÅL, och eftersom jag HATAR plast-virknålar, och det största jag har i metall är nr. 7, så tänkte jag testa virknål i större modell, i bambu.
Fanns inte hemma, plus att jag testade andra bambunålar i affären och dom var inte heller så bra.
Friktionsmässigt.
Men...
Då plockade affärsinnehavaren fram något nytt!!!
Virknålar i ROSENTRÄ, lätta, bra friktion, och TVÅ storlekar på en nål.
Virknålarnas nya ROLLS ROYCE tydligen.
DYR, 115 spänn, men det fick det vara värt, jag köpte.



Jag kom hem och sonen sa:
"Kan vi inte åka till LEVA?"
Jomenvisst, sa Leva-fanet, och frågade om sambon och morsan skulle med.
Det ville dom, så vi cyklade iväg allesammans.



Idag var det ännu varmare än igår, och jag satt i bara sollinne och hade flipflopsen.
Mina bästaste skor

Det var så himla underbart, sommarhösten är så himla underbar iår.
Och där satt man och stekte, över 25 grader i solen, HETT, och VISSA människor kom i tjocka vinterstövlar och vinterkläder.
Piju, sa vi.
Dom måtte ha smält bort, för det gjorde vi.
Vi var där i 2 timmar, åt, fikade och idag tog jag och sambon stenugnsbakad macka med ROSTBIFF, pickels och STAVA BLÅ!
Så in i helvete gott.
Det var "Skördefestmarknad" så det gick vi och kollade på.
Så cyklade vi nöjda och glada hemåt.

När vi kom hem tog jag, sonen och mamma en snabb sväng till Rusta.
Jag ville titta på ett sidobord som dom sålde billigt.
Vi åkte dit, bordet var för litet för sitt syfte, men...
Jag köpte det ändå!
Någonstans eller någon gång får jag nog användning för det.
Det var min stil liksom, så jag kan lägga det "på lager"...
(suddig bild ;)



Så har min kusin Syster-Yster varit en RIKTIG PÄRLA och shoppat på begäran på Ikea åt mig!
Allt för att göra min TANT-LOOK perfekt.



Hon har köpt mig en...



"Dra-Matenvagn".
Så nu kan jag göra små egna utflykter till närliggade affärer utan bärhjälp.
Då kan jag köpa LITE MER än vad jag kan nu.
Så skönt!
Jag säger bara:
"Känn dig ÄGD Cornelis!"
Nu ska jag och sonen se film, sågverket ser fotboll.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0