Skämdes.

Man måste ju leva för och se hur det slutar...

Hanna Hellqvist på Morgonpasset i P3 idag.
Så sant så det är inte klokt.
Och roligt, men det var nog mest för att det var Hanna som sa det.

Så har det skett en premiär...
Fast av pinsam karaktär.
Jag har STÅLSATT MIG och gått och handlat med DraMaten idag.
En mindre kul premiär, men som sagt, jag stålsatte mig och genomförde det, så har jag det avklarat liksom.
Och avdramatiserat!
(Den... var dålig ;)
Lika bra att jag gjorde det idag, annars hade det ALDRIG blivit av.

Och GUD vad jag skämdes!!!!!!!!!!!!!!!
Iallafall när jag FÖRST gick till brevlådorna vid Atterdags och la på ett brev.
Här kommer Tant Madde håhåjaja, körandes med sin DraMaten håhåjaja...
Herregud, ja, det kanske låter som koketterier, men det är det INTE.
Jag LED.
Jag har dessutom aldrig sett så mycket bilar på så kort stund...
Eller så var det hjärnspöken.



Nä, det VAR mycket bilar i farten just när jag gick där med min vagn
Jag FÖRSÖKTE se lätt ball och avslappnad ut där jag gick, och jag hoppas den charaden gick fram.
Men jag bara väntade på att NÅN skulle hoppa fram ur en buske eller ur sin bil och skrika:
"Ha, ha, MIG LURAR DU INTE, det syns att du tycker det är pinsamt att gå och dra på den där vagnen!!!"

Fast när jag väl kom in på ÖB och skulle handla, då hade skämmigrodnaden lagt sig och pulsen gått ner.
Men då var det å andra sidan var det ju folktomt där inne.
Jag kunde iallafall lugnt shoppa och få hem allt UTAN att BÄRA eller ha med mig någon personlig assistent.
Och när jag kom hem, då fick jag bärhjälp här istället.
Kanon, men pinsamt, MEN praktiskt.
Ja, känslan är tudelad.

Så fick jag litet fikabesök av lilla Sunshine och hennes mamma.
Det var ju ett tag sen vi sågs nu, först har jag jobbat och så har jag varit magdålig och då vill man ju inte smitta vidare IFALL ATT...
Så det blev ett långt upphåll, men det blev lite HÖSTMYS med tända ljus och NÅGRA pussar idag.
Och GUD så gott ungen luktar.
Hon luktar precis som sonen när han var liten...
Jag sniffar på så mycket jag bara kan.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt, imorgon blir det jobb.
Mitt SISTA KORTA pass.
På fredag jobbar jag min första hela natt på...
Ett år och två månader!
(på ett ungefär kan va plus eller minus...)
Det ska bli så skönt att få testa på "det vanliga" arbetslivet igen.
Nu börjar det på riktigt igen.



Vi ska alla se Idol, sonen fick en extra dag hos oss.
Imorgon far han iväg till sin far igen.
Fan vad tiden går FORT, det har återigen bara sagt SWISCH.
Nu...
Ska jag sätta dom sista av fransarna på sjalen jag ÄNTLIGEN blir klar med idag.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0