Höstglöd i höströd...

Jahaja kära vänner...
Så har hantverks-energin kommit tillbaka!
ÄNTLIGEN, som Gert skulle ha sagt.

Jag har lagt den röda sjalen ( som jag gillar idag... ) bakom mig och har börjat på en NY grej.
Jag stickar och har faktiskt köpt ett jättefint garn på Rusta.



Det är det RÖDA garnet högst upp, men färgerna på bilden stämmer inte alls.
Och ser inte direkt KUL ut, men det är jättefint faktiskt.
Det är röd, cerise, orange, brunt och garnet är lite glansigt, inte MATT som på bilden.
Jag ska göra en...



En sån här rund halsduk, som är så "poppis" nu, som man kan linda två varv runt halsen.
(Denna bild är snodd från HM)

Jag gör den till mig själv och testar kvaliteten på garnet.
Bäst att göra det tycker jag, för är garnet dåligt vill man ju inte sälja produkter i dåligt garn.
Alltså testar jag nya garner till mig själv först, och säljer sen om dom håller måttet.
Så har jag ÄNTLIGEN kommit på vilket mönster jag ska ha.
Det blir ju då stickat och inte virkat, för jag hittar inte det mönstret jag har letat ihjäl mig efter.
Det får bli en annan gång.
Men nu har jag valt ett mönster som gör att det blir lite bubbligt, JÄTTEFINT.
Och efter fyra försök så var jag i hamn.
Nu har jag hunnit fyra varv och är nöjd med resultatet
Lägger väl upp ett litet smakprov ikväll när jag har kommit lite längre.

Så har jag fotat den röda sjalen på provdocka...



Men imorgon...
Ska jag fota med min finaste modell!!!
Då kan jag få till lite mer LOCKANDE bilder.
Men idag gillar jag den röda sjalen, FÄRGEN är helt underbart höströd!
Höstglöd i höströd.

Så var jag och REKADE lite fotoplatser på min promenad idag.
Jag har hittat det PERFEKTA stället som är skogigt och nära.
Jag har ju inte körkort, så vi kan ju tyvärr inte ta oss så långt.
Men, nu har vi en skog väldigt nära, som jag helt glömt bort, TROTS att jag passerar den varje gång jag drar ut på min Vibblerunda!
Jag hittade jättemånga bra ställen som blir fina att använda.

Och imorse...
Fick jag en liten impuls att skicka iväg ett sms till sonen.
Och tänkte att det kanske han ser när han slutar skolan.
Jag skrev:
"I Love U" och la till en liten  och "Puss mamma"
Klockan var väl 08.30...

Och jag fick tillbaka:
"JAG GÅR I SKOLAN!"

Oj, hoppsan Kerstin, tänkte jag och började fnissa.
Vän av ordning ville INTE ha sms under skoltid!
Jag skrev tillbaka:
"Ja va bra att du är i skolan men stäng av mobilen då .
Ville bara säga att jag älskar dig, Kramkram.
"

Så att jag noterar åt mig själv...
Sluta skicka sms till sitt barn under skoltid, CHECK!
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Men garnet på första bilden här är ju inte samma som i ditt nästa inlägg ju!

Det på den här bilden köpte jag på Rusta förra hösten och stickade en sjal av som jag använde hela vintern. Det var jättefint, mjukt och skönt. Det du har i nästa inlägg såg jag på Rusta nu för några veckor sedan och det var också jättefint men ett helt annat garn.

2010-10-29 @ 00:20:29
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Kristina!

Nej, det där Rustagarnet är det som visas i provlappen/provstickningen i inlägget ovanför detta, "Poppig halsduk"!

Den sjal som blev klar i detta inlägget är virkad i Drops Vivaldi.

Bra att höra att garnet från Rusta är bra, jag gör en rundsjal till mig själv nu för att testa kvaliten.

Har dock inte stickat klart rundsjalen ännu i Rustagarnet för jag måste tyvärr sticka i korta etapper, har lite nackbesvär.

Men så långt jag har kommit, så tycker jag garnfärgen är UNDERBAR iallafall :D

2010-10-29 @ 08:15:20
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Kristina

Nej, nej, nej, jag menar garnnystanen högst upp i detta inlägg är ju inte samma garn som provstickningen i nästa inlägg. Är det inte det du menar att det är?

Nystanen högst upp här, såna köpte jag förra hösten och stickade av då och garnet i provstickningen är ett annat, det såg jag nu i höst men har inte själv provat det.

2010-10-29 @ 22:24:00
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Nej, du har RÄTT! Jag såg faktiskt det idag när jag var på Rusta för att köpa mer garn.

Tyvärr hittade jag bara ett nystan av det garnet jag håller på med och stickar i...

Och det ska inte säljas mer.

Jag blev skitbesviken.

Nu vet jag inte riktigt VAD jag ska hitta på med det jag håller på med, garnet kommer inte räcka :(

2010-10-30 @ 19:07:15
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0