Lite foto...

Så har vi varit och fotat sjalar...

Det gick sisådär.
Eftersom jag inte har en PROFFSKAMERA utan bara en kompaktkamera där blixresursen är begränsad...
Så blev det av 168 bilder tagna...
10 användbara.
Men ljuset idag var obarmhärtigt dåligt, för ljust, DASSIGT ( som jag skrev redan imorse ), det var inte lätt att få till bra bilder.
Vi får fota om lite framöver, OM min modell orkar.

Men det lustiga är, att det blev en hel del bra MISSLYCKADE bilder.
Som liksom inte passar till sjalförsäljnings bilder, men som COOLA bilder.
Och här kommer jag bjuda på några av dem...



Vitt, vitt, vitt och suddigt...



Suddigt, fast coolt.
Min favorit-suddigbild.



Och så fick modellen telefonsamtal också...



SMILE...
Ja, det blev några till, men jag stoppar här.
Och så en FÖRSÄLJNINGSBILD också, Millan, sötare än socker!
Ska iofs bildbehandla lite på dom BRA bilderna.



Men som sagt, en sen eftermiddag i SOL, är behövligt.
Annars blir det inte bra med begränsade resurser i fotoutrustning.

Har spanat in mina små äppelgodisar, dom börjar redan mörkna och skrumpna ihop lite.
Vet inte hur lång tid det tar för dom att bli klara, det har jag faktiskt glömt bort sen barndomen när mormor gjorde.
Jag har ju köpt mina i affären, hm...
Men kanske bara några dagar...?
Jag får väl provsmaka mig fram, kanske kolla på nätet efter tips.
Nu ska jag ställa bort datorn, det är Idol och "Gotlands-Olle" ska ju sjunga.
Men...
Han har ju hamnat i en grupp av killar där dom alla TRE är skitbra.
Han får det inte lätt.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej igen ! Inte en enda kommentar.Måste fråga, har Du stickat/virkat schalarna själv. Klart att Du har, dum fråga.Tänk förr som jag virka.Stickade sockor tassa lätt, tror banne mig att jag ska ge mig på att sticka ett par.Restgarner har man ju alltid.Men det blir inte förrän jag tröttnat på bloggeriet.Att läsa andras är ett helt dagsverke.Dagen räcker inte till.Då jag måste avbryta för att göra något annat och sträcka på benen emellanåt.Som nu t.ex

Kram och hej från Mi

2010-09-30 @ 21:06:06
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej igen...

Jag har virkat och stickat allt själv, hanverk och handarbete, det är mitt liv det se ;D

Och så säljer jag också, förenar STORT NÖJE med nytta.

Jag har dock fått lägga om mina virk-&-stickvanor sedan jag fick en whiplash, jag kan inte vara lika intensiv längre i mitt utövande, jag måste tänka på nacken.

Men KUNDE JAG...

Då skulle jag sitta timme ut och timme in och bara låta nålarna gå!

Nu får jag begränsa mig, men gör säkert MER än "Medel-Stick-Svensson ändå ;D

Fast jag vill tillbaka till förr, men får nöja mig med NU.

Tycker absolut du ska plocka upp stickor och garn igen och göra något du känner för.

Kramkram :D

2010-09-30 @ 21:29:05
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0