Skamfläck för sverige...

Innan jag börjar med mitt bloggade så vill jag bara klargöra EN SAK:
Jag tycker att SD är ett SKITPARTI och hoppas VERKLIGEN INTE att dom kommer in i riksdagen!
Bara så att ingen tror någonting annat i detta inlägg.
Jag tycker partiet är AVSKYVÄRT och en skamfläck för sverige!
Moving on...

Igår satt ju jag och sonen och tittade på nyheterna ihop.
Han hade i läxa hela veckan att lyssna och se vad som händer i valet och sen ska dom prata om det i klassen.
Vi såg nyheterna på Tv4.
Det första inslaget vad gällde politik handlade om vårdpersonal på något sjukhus, någonstans i sverige, som hade sina politiska intressen hos SD hade fått FACKET på sig.
Och FACKET ville att dom skulle stängas av från sitt jobb pga av att dom var Sverige demokrater.
Och skälet skulle vara att facket var rädda att vårdpersonalen skulle ge patienter av olika ursprung OLIKA VÅRD.
Vilket är HELT BEFÄNGT, kan jag tycka.

Och det var som en chef sa på sjukhuset:
"Ja, då skulle vi snart få avskeda moderater av räddsla för att dom inte skulle vilja behandla socialdemokrater..."
Jag tror nog OCKSÅ att som vårdpersonal, och det kommer fram att man MISSVÅRDAT folk, oavsett ursprung, så får man (förhoppningsvis) en Lex Sara eller Lex Maria på sig och bye-bye jobbet.
Eller kanske inte vid FÖRSTA felbehandlingen kanske, men upprepar det sig så...
Kan man ju iallafall hoppas, men med tanke på svensk sjukvård i övrigt, så är det väl tveksamt.

Nog om nyheten då...
För när jag försökte få sonen att LYSSNA på nyheten så var han inte intresserad.
Hörru, det är ju DIN LÄXA, sa jag, du ska ju lyssna på nyheter om politik!
"Ja, men det finns inget parti som heter SD", svarade han.
Jo, det finns det visst, sa jag, har ni inte pratat om det partiet i skolan?
"Nä, det har jag aldrig hört talas om", påstod han.
Ok...?
"Vad är det för parti då", undrade han.
Ja, det är väl ett parti som står för VÄLDIGT främlingsfientliga värderingar, och inte tycker att sverige borde ha så mycket invandrare bland annat...
"Jaha, låter dumt..."
Väldigt dumt, sa jag, jag tycker inte att partiet borde finnas alls, men det är det ju andra som tycker så då får man ju acceptera det, ÄVEN om man inte tycker det är ett bra parti.

Och sen var vi tvugna att lägga ner snacket för då kom en nyhet om Mona Sahlin och norges statsminister.
Och mina tankar gick direkt:
Har dom verkligen inte pratat om SD i klassen?
Varför inte då?
Är det kanske för att partiet INTE sitter i riksdagen ännu, liksom FI, Piratpartiet och vad dom nu heter mer...
Fröken kanske resonerar så förmodligen, och att dom koncentrerar sig på dom stora etablerade partierna.
Annars kan jag tycka att SD är en "så het potatis" i denna valrörelsen att hon kanske BORDE ta upp det med barnen och vad dom står för.
Eller har jag fel kanske?
Hm...
Ja, fast nu fick ju sonen lite info från mig iallafall, både under och efter programmet.
Mina väldigt negativa värderingar visserligen, för i frågan om SD så kan jag inte se något gott någonstans.
Men...
Jag tycker INTE att den SD:are ska få sparken från sitt jobb pga sina politiska åsikter iallafall.
Då börjar man undra om sverige är en DIKTATUR istället för en demokrati, där man inte får tycka som man vill längre...?

Snart ska jag till min sjukgymnast, BRA!
Sen ska jag på p-möte, men DET har jag faktiskt ingen lust med.
Jag hade hellre gått "till mitt jobb" för jag längtar DIT, inte till p-möte.
Men...
Nu är det p-möte så då blir det p-möte.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0