Vrak!

Idag har jag ett eptitet på mig själv:
Vrak!

Iförrgår natt vaknade jag klockan 03-någonting och hörde att det var "folk på väg hem från krogen" som passerade huset och pratade utanför.
Från 03-någonting, vaknade jag sedan från och till av att MÅNGA passerade huset.
Trodde jag...
Tills jag vaknade 07.30, helt mosig efter dålig sömn, och fortfarande hörde "folk" prata.
Jag öppnade dörren till sambon...
Och där har han somnat ifrån datorn, med en film som rullade på med HÖG VOLYM!!!!
Jaha.
Det var inte "folk på väg hem från krogen" alltså, utan en djävla film som gick om och om igen.
Ok.

Jag klarade ju dagen BRA trots dålig sömn på efternatten.

Inatt vaknade jag 04.07 och trodde att det var ÅSKA UTE!
Det mullrade.
Och det hörde jag TROTS ÖRONPROPPAR hårt intryckta i öronen.
Åska?
Nej sambon!
Djäklar vad han snarkade, det vi har väggar som är ca 15-20 cm tjocka och ändå...
Hörde jag honom.
Jag gick upp och nattpinkade, försökte somna om, gick inte.
Han åskade på som värsta Thor.

"ZzzZZZzzzZZZZzzZZZZZZzzzzzzZZzzzZZzZZzZZZ"

Jag tog upp min mobil och tänkte:
Kan jag SPELA IN det här på min mobil?
Han måste bara höra hur han själv låter, det är ju sjukt högt.
Men min extremt omoderna mobil hade inte den finessen.
Jag låg och försökte hitta bra sovställning...
Jag lekte mask, snurr, snurr i sängen.

"ZZzzzzZZZzzzzZZZZZzzzZZZZZzzzzzZZZzzzzZZZZ".

My god...
När jag fick nog var klockan var närmare 05 och jag gick in och väckte sambon:
HALLÅ, vakna!!!!
Lägg dig på sidan, du snarkar!
Han vaknade, tittade på mig, sa "OK", la sig på sidan, blev...
Tyst.
Jag gick ut och la mig, irriterad som fan, TRÖTT SOM EN BÄVER, somnade tillslut.

Vaknade klockan 08 och är ett VRAK!
Två nätter med hackig sömn fixar inte en gammal kärring som jag.
Jag både SER UT och känner mig som ett VRAK.
Inte en natt till för då överlever han inte.

Inte bara sambon som sabbar för mig, jag gör det SJÄLV också

Min hy...
Här har jag egentligen nedtrappning av min rosaceamedicin och vad gör jag...?
Jo, i förrgår när jag var påväg hem från jobbet vart mitt blodsocker så lågt i mataffären att jag behövde ÄTA något.
Vet ni vad jag köpte?
En påse SALTA (så in i helvete) jordnötter!!!!!
Ja, jag ville inte ha godis och när jag såg nötterna bara kände jag:
MÅSTE HA, måste!!!!
Så då köpte jag det och började trycka i mig och kände att det var så salt att det BRÄNDE på läpparna och i gomen.
Men jag kunde inte sluta äta för det, som alla som känner mig vet, så älskar jag ju jordnötter så mycket så det är kriminellt.
Men jag äter det aldrig numera.

Fast nu tryckte jag i min för kung och fosterland.
Jag klarade mig FÖRSTA dagen efter denna synd.
Jag fick TVÅ stora rosaceablaffor och noll knotter i fejan.
Ok, piju, jag tog extra medicin också.
Så igår, lika VRÅLHUNGRIG när jag kom hem och TRYCKTE i mig jordnötter.
Idag:
4 jätteonda rosaceablaffor och helt knottrig, PLUS ond hy!
Ja, jag får skylla mig själv.
Nu ryker resten av jordnötterna och jag har tagit dubbel dos idag igen.
Måtte det ha lagt sig till imorgon, blafforna gör det inte, för dom brukar ta en månad men knottret iallafall.

Så sömnbrist och rosaceablaffor = shit!
Jag är inte den fräckaste bruttan i stan om jag säger så!
Annars är det ju sommar IGEN!
Hög temperatur och sol
Jag och mamma ska förmodligen plocka upp lilla Sunshine och gå ut till Leva och fika.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0