Björnligan har varit i farten på A7...

Bomb...
Eller inte bomb?
Eller bomb?
Nä, det var visst ingen BOMB på A7.

Ursäkta, men jag började skratta när jag hörde nyheten nyss på regionala nyheterna.
Om det var av lättnad eller någon form av ett elakt skratt kan jag faktiskt inte själv avgöra.
Jo, skrattet kändes lite elakt nu när jag känner efter.
Fnys-frust-skratt liksom!
Såklart, det var väl lite för dramatiskt för att vara sant.
På gotland, en bomb, nääää, omöjligt, tänkte man ju först när nyheten kom.
Jag blev ju knappt orolig fastän man kanske borde.
MEN...
Sen vräkte ju tidningar och nyheter på dagen efter att det VAR en bomb!
Och man blev ju skiträdd och upprörd som satan.
Att man inte ens skulle känna sig säker HÄR.

Men igen...
Det var alltså en attrapp.
Helt plötsligt såg jag INSPECTOR CLOUSEAU i Peter Sellers tappning framför mig som GOTLANDSPOLISEN och i ett uttalande till GT säger han:
"It´s ai BÖÖÖÖMB utsajd the Skattehouse"


Och när man tänker efter lite...
VEM skulle skriva "bomb" eller "bom" på något som dom vill ska skada folk?
Att varna om man vill skada och kanske döda.
Det är nog bara BJÖRNLIGAN i Kalle Anka som skulle ha tillverkat en bomb och den skrivit BOMB på själva bomben.


Ja, det var INTE en bomb.
Men...
Vi får väl se vad som händer här i ANKEBORG imorgon!



P.s. Det är jag som ligger och solar under det rosa parasollet, bara så ni vet vart ni har mig D.s.

Från Ankeborg till ANDERS BORG...
(Tjosan, där fick ORDVITSAREN Österholm allt till det...)

Jag lyssnade på Anders Borg och hans skattesänkningar och siffer-nuffer-babbel idag.
Det jag bla fastnade för, var att han ska höja alkohol och cigg-skatten.
BRA där Anders, tycker jag låter jättebra!
När han sen avslutade DEN höjningen med:

"Det ska löna sig att arbeta, inte RÖKA och SUPA!"

Då skrattade jag högt för mig själv igen.
Nämen Anders...
Jaha, är det DET alla arbetslösa brukar ägna sig åt...?
Röka och supa.
Jag har liksom alltid undrat.
Sluta genast att röka och supa och skaffa er ett jobb!
Det lönar sig, ni blir rikare.
Han skrattade ju faktist åt den meningen själv, jag tror Anders Borg har humor.
"Det ska löna sig att arbeta, inte röka och supa!"
Jag skrattar ihjäl mig.
Tänk att politik kan vara så roligt!
Klart slut från ANKAN i ankdammen.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0