Super-ögonmått?

Nu har jag ont!
Nu har jag faktiskt jätteont i nacken.
Men det är självförvållat...
Jag gick ingen promenad på Hällarna, jag städade ur min lilla sjalbod istället!
Ja, det är ju inte smutsigt där, men en liten VÅRSTÄDNING får man allt ta och göra.
Jag luftade sjalar, torkade hyllor och fönster, dammsög.
Jag ville piffa till lite innan jag börjar ha öppet där igen.
Kändes bra att få det gjort.
Ska bara putsa dom små fönstrarna också, men det får bli en annan dag.

Sen tog jag en dusch och jag och mamma begav oss ut på promenad.
Jag var även inne i en syaffär.
Säger inte vilken, men jag skulle kolla om dom hade en sömometer.
Jag kommer in, kollar, hittar ingen...
Butiksinnehavaren var upptagen, jag kollade tyger så länge.
När hon var klar med sin kund frågade jag:
"Hej, du har ni någon sömometer?"

"En VAD för NÅGOT?", undrade butiksinnehavaren...

En sömometer, en sån där liten linjal i metall man använder när man mäter vid tillklippning och stryker/pressar tyg när man syr ett plagg.

"Jaha, nä det vet jag inte vad det är.
 Vi har någon liten här i papp..."

Mja, nä, det är inte en sån, sa jag, TACK ÄNDÅ.
Och så gick jag ut och tänkte:
Hm, sömmerska, hon kanske har några andra TRIX i rockärmen när hon vill ha samma cm nedvikta när hon pressar ett tyg m strykjärnet innan hon syr...?
Eller har hon SUPER-ÖGONMÅTT?
Ja, nä, det blir till att skicka efter.
Jag tappade dessutom HELT sugen när jag såg dom där svindyra och fula tygerna i affären också.
Bara chiffongen ligger 30-40 kr (beroende på färg i affären) över "Stoff & Stil" tex.
Jag insåg att jag faktiskt INTE har något snyggt tyg att sy i när jag väl får min symaskin.
SUPERTRIST.
Tack gode gud för INTERNET, säger jag bara!!!!

Sen gick vi ner till bibloteket och jag blev LIKA BESVIKEN där!
Vilket litet utbud av syböcker det fanns.
Det blev bara två böcker, tror inte ens att jag ha någon nytta av dom, men jag tog dom ändå.
Supersucken Allan.
Vi gick hem, jag tog en sväng in på ÖB.
Nu är jag hemma igen och kan konstatera:
Jag har iallafall fått mycket frisk luft idag.

Och nu har jag ont, det gör mig sur som FAN.
Jag har överansträngt mig, jag vet att det är borta imorgon...
Men jag gillar VERKLIGEN inte när värken dyker upp, tur som är så är det ju inte särskilt ofta nuförtiden.
Jag får stå ut!

Det POSITIVA för dagen är iallafall att jag var inne på "Hjälpstickans"-blogg och såg att MITT PAKET tydligen kommit fram!
Jippie!!!!
Jag står med på deras bidragskarta nu
Ska svänga ihop lite mer framöver, lägga på hög och sen skicka iväg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0